Connect with us

Auto

Δοκιμή: Kia Stonic 1,6 CRDi

Ακόμη ένα μικρό crossover έκανε την εμφάνισή του στην ελληνική αγορά το προηγούμενο διάστημα. Το νέο Kia Stonic ήρθε με αρκετά όπλα στη φαρέτρα του και φιλοδοξεί να ταρακουνήσει τα νερά του εν λόγω segment.

Oι κατασκευαστές έχουν -όντως- τρελαθεί με την κατηγορία των crossover τα τελευταία χρονιά, παρουσιάζοντας συνεχώς νέες προτάσεις. Οι εκτιμήσεις των αναλυτών αναφέρουν πως ο συγκεκριμένος τύπος οχημάτων θα κυριαρχήσει στις πωλήσεις των επόμενων ετών και έτσι, σε δύο χρόνια από σήμερα, μόνο τα μικρά crossover θα μετρούν περίπου 2 εκατομμύρια ταξινομήσεις επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Σε αυτή τη hot και ανερχόμενη κατηγορία, η Kia επιδιώκει να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο με το νέο Stonic. Ένα μοντέλο που ενσωματώνει μια πληθώρα στοιχείων με πολύ ενδιαφέρον. Τα καλά νέα για το μοντέλο της Kia ξεκινούν από τον τομέα της σχεδίασης. Εδώ το ευρωπαϊκό κέντρο της εταιρείας φρόντισε να δημιουργήσει ένα κολακευτικό σύνολο. Στο εμπρόσθιο τμήμα ξεχωρίζει η μακρόστενη μάσκα με το μυώδες καπό, ενώ οι κοντοί πρόβολοι και τα έντονα σπόιλερς ενισχύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του μοντέλου. Στο πίσω μέρος, έχει επιλεχθεί μια σχεδίαση που παραπέμπει και σε κουπέ μοντέλα, με μικρό σε μέγεθος παρμπρίζ και έντονες παράλληλες νευρώσεις.

 CAR002_STONIK_0003_preview

Με καλούς χώρους και πλούσιο εξοπλισμό

Η τιμή της έκδοσης με τον 1.600άρη κινητήρα ντίζελ που δοκιμάζουμε ξεκινά από τα 17.660 ευρώ. Στο εν λόγω κόστος περιλαμβάνoνται σχεδόν όλα τα συστήματα άνεσης και ασφάλειας: 6 αερόσακοι, κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω και πολλά ακόμη. Επίσης, με επιπλέον κόστος 1.000 ευρώ ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να συμπεριλάβει στον εξοπλισμό το πακέτο «ADAS» με Αυτόνομο φρενάρισμα σε αστικές & υπεραστικές συνθήκες, Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, Προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης, Προειδοποίηση απόσπασης προσοχής και άλλα.

CAR002_STONIK_0006_preview

Σε επίπεδο αισθητικής η καμπίνα του Stonic υιοθετεί απλές γραμμές και τα πάντα είναι εργονομικά τοποθετημένα. Το σύνολο των σκληρών πλαστικών εμφανίζουν πολύ καλή συναρμογή και έτσι η πρόταση της Kia παίρνει επιπλέον πόντους και στον τομέα της ποιότητας. Περνώντας στο πεδίο των χώρων, τέσσερις επιβάτες μπορούν να μετακινηθούν χωρίς παραχωρήσεις όσον αφορά στον αέρα για τα γόνατα και τα κεφάλια. Τέλος, τα 353 λίτρα χωρητικότητας του πορτ μπαγκάζ φέρνουν το Stonic στο μέσο όρο της κατηγορίας.

WGM_9231

Με σπορτίφ χαρακτηριστικά και 110 ίππους

Κάτω από το καπό του μοντέλου της δοκιμής μας βρίσκουμε τον 1,6 CRDi πετρελαιοκινητήρα της Kia με τα 110 άλογα και τα 260 Nm ροπής. Το συγκεκριμένο μοτέρ, σε συνδυασμό με το καλό σε αίσθηση και κλιμάκωση 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, χαρίζει στο αμάξωμα των 1.255 κιλών τελική ταχύτητα κοντά στα 180 km/h και επιτάχυνση 0-100 σε 11,3 sec. Στην πράξη ο κινητήρας του Stonic είναι ζωντανός σε όλο το φάσμα των στροφών και καταφέρνει να το κινεί σβέλτα κάτω απ όλες τις συνθήκες, παρουσιάζοντας όμως σημάδια τραχύτητας στις υψηλές στροφές. Παράλληλα, η μέση κατανάλωση που είδαμε δεν ξεπέρασε τα 6,3 lt./100 km.

CAR002_STONIK_0010_preview

Οδηγώντας το νέο Kia Stonic καταλαβαίνεις αμέσως πως οι άνθρωποι της εταιρείας έχουν θελήσει να προσδώσουν έναν σπορτίφ χαρακτήρα στο αυτοκίνητό τους. Έτσι, η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σφικτή και περιορίζει κατά πολύ τις κλίσεις του αμαξώματος. Ωστόσο, σε δρόμους με έντονες ανωμαλίες οι κραδασμοί που περνούν στο εσωτερικό μπορεί να γίνουν έντονοι. Τέλος, θετικά σχόλια αποσπά και το σύστημα διεύθυνσης με την αμεσότητα και την αίσθηση που προσφέρει.

CAR002_STONIK_0005_preview

Συμπέρασμα

Το Κia Stonic έχει μπει με αξιώσεις στην ελληνική αγορά. Η σχεδίαση του, η σχέση τιμής-εξοπλισμού και η οδική του συμπεριφορά το κατατάσσουν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος στα compact πετρελαιοκίνητα crossover.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.582cc
Ισχύς: 110 PS/ 4.000 σ.α.λ.
Ροπή: 260 Νm/1.500-2.250 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 175 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 11,3 sec
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής (L/100 km): 6,3 lt
Εκπομπές CO2: 109 gr/km
Βάρος: 1.255 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.140/1.760/1.520 mm
Χώρος αποσκευών: 352 lt
Τιμή 1,6 diesel 110 PS: €17.660

Δείτε επίσης

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Auto

Αύξηση των ανασφάλιστων οχημάτων το 2018

Παροδική αποδείχθηκε η συμμόρφωση ιδιοκτητών ανασφάλιστων οχημάτων.

 

 

Ο αριθμός των τελευταίων αυξάνεται και πάλι, καθώς ο φόβος των προστίμων ξεχάστηκε από πολλούς. Τα στοιχεία των ασφαλιστικών δείχνουν ότι το γ’ τρίμηνο του 2017, βάσει διασταυρώσεων, ο αριθμός των ασφαλισμένων οχημάτων αυξήθηκε κατά 600.000. Εξ αυτών, πάνω από 300.000 ιδιοκτήτες δεν ανανέωσαν το συμβόλαιο τους το επόμενο τρίμηνο.

Η τάση αυτή καταγράφεται, όπως παρατηρεί η Καθημερινή, παρά τον ισχυρό ανταγωνισμό που αναπτύσσεται στον κλάδο αυτοκινήτου μέσα από τη συμπίεση των τιμών στα ασφάλιστρα τόσο από τις εταιρείες ελεύθερης παροχής υπηρεσιών (ΕΠΥ) όσο και από τις ελληνικές εταιρείες.

Είναι χαρακτηριστικό ότι παρά την αύξηση κατά 600.000 του αριθμού των ασφαλισμένων οχημάτων που παρατηρήθηκε μέσα στο 2017 φθάνοντας συνολικά τα 6 εκατ. οχήματα, τα ασφάλιστρα του κλάδου παρέμειναν στα ίδια επίπεδα, περίπου στα 730 εκατ. ευρώ.

Στο μεταξύ η ΑΑΔΕ έχει διαμηνύσει πως μέσα στο μήνα θα πραγματοποιήσει νέα διασταύρωση στοιχείων για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων, κάτι που από εδώ και στο εξής θα γίνεται δύο φορές το χρόνο.

Δείτε επίσης

Continue Reading

Auto

Το νέο CR-V από την Honda

To ιαπωνικό SUV κάνει ντεμπούτο στην έκθεση της Γενεύης, διαθέτοντας πολλά νέα στοιχεία. Ας δούμε ποια είναι αυτά.

H Ηonda είναι έτοιμη να παρουσιάσει την ευρωπαϊκή version του CR-V, η οποία κυκλοφορεί ήδη σε άλλες αγορές. Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η εταιρεία το μοντέλο φέρει πολλές αλλαγές, με τις μεγαλύτερες από αυτές να αφορούν στην γκάμα των μηχανικών συνόλων. Κάτω από το καπό δεν θα βρεθεί κάποιο ντίζελ μοτέρ και έτσι θα προσφέρεται με έναν 1.500άρη turbo VTEC κινητήρα βενζίνης (θα συνδυαστεί με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων) & με ένα νέο υβριδικό σύστημα κίνησης.

Το υβριδικό αυτό σύστημα θα συνδυάσει ένα 2λιτρο i-VTEC μοτέρ βενζίνης κύκλου Άτκινσον με δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας προσφέρει επιπλέον δύναμη και ένας λειτουργεί ως γεννήτρια), καθώς και με μια νέα μετάδοση με μια μόνο σχέση, που προσφέρει περισσότερη αμεσότητα. Η Honda υπόσχεται ότι και στις δύο περιπτώσεις η κατανάλωση θα είναι αρκετά χαμηλή, ενώ ιδίως αυτή της βενζινοκίνητης έκδοσης θα είναι κορυφαία για την κατηγορία.

Και οι δύο επιλογές κινητήρων του νέου CR-V είναι προσθιοκίνητες, ενώ μπορούν να συνδυαστούν και με τετρακίνηση. Μάλιστα, η Honda τονίζει ότι σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 38 χλστ., φθάνοντας πλέον στα 208 χλστ. στην βενζινοκίνητη 4X4 έκδοσή του. Από εκεί και πέρα, το νέο Honda CR-V διαθέτει ένα αρκετά μοντέρνο design ενσωματώνοντας την πρόσφατη σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, εσωτερικό με περισσότερα hi-tech στοιχεία (π.χ. 2 οθόνες 7 ιντσών για πίνακα οργάνων και σύστημα infotainment), αλλά και λόγω του νέου πατώματος πάνω στο οποίο στηρίζεται, υψηλή ποιότητα κύλισης στο δρόμο και καλύτερα off-road χαρακτηριστικά.

Η πρακτικότητα στο εσωτερικό αναμένεται ακόμη καλύτερη σε σχέση με αυτή του υπάρχοντος μοντέλου, ενώ για πρώτη φορά θα υπάρξει και 7θέσια έκδοση με 3 σειρές καθισμάτων. Η Honda προς το παρόν δεν ανακοινώνει τη χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ, κάτι που αναμένεται να συμβεί την επόμενη εβδομάδα, μαζί και με την ανακοίνωση περαιτέρω στοιχείων του νέου μοντέλου.Το λανσάρισμα του νέου Honda CR-V αναμένεται να ξεκινήσει το φθινόπωρο αρχικά με τον turbo κινητήρα βενζίνης. Το 2019 θα ακολουθήσει αυτό της υβριδικής έκδοσης.

Honda to unveil the all-new CR-V at the Geneva Motor Show

Honda to unveil the all-new CR-V at the Geneva Motor Show

Δείτε επίσης

Continue Reading

Auto

Παρουσίαση της 5ης γενιά του Audi A6

H γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δίνει στη δημοσιότητα τις πρώτες επίσημες πληροφορίες και εικόνες της νέας γενιάς του Audi A6.

Πρόκειται για την 5η γενιά του Audi A6 και την 8η γενικά για τα μεγάλα σεντάν της γερμανικής μάρκας, μετά τις 3 γενιές του Audi 100 (η 4η μετονομάστηκε στην ανανέωσή της σε A6). Το νέο μοντέλο θα είναι ένας από τους σταρ της Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης που ξεκινά την Τρίτη, με τις πωλήσεις του στην Ευρώπη να αναμένεται να ξεκινήσουν τον Ιούνιο.

Το A6 έχει μεγαλώσει ελαφρώς σε σχέση με το προηγούμενο, φθάνοντας πλέον στα 4.939 χλστ. μήκους (+7 χλστ.), 1.886 χλστ. πλάτους (+12 χλστ.) και 1.457 χλστ. ύψους (+2 χλστ.). H Audi τονίζει ότι λόγω της αύξησης αυτής υπάρχουν ακόμη καλύτεροι χώροι στο εσωτερικό. Το πορτ-μπαγκάζ ωστόσο παραμένει στα ίδια επίπεδα με πριν (530 λτ.).

Στο εσωτερικό συναντούμε πολλά κοινά με το νέο Audi A7 Sportback σε ένα εντυπωσιακό σχεδιαστικό αποτέλεσμα που τονίζει στον ανώτατο βαθμό τον hi-tech χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ξεχωρίζουμε τον πλήρως ψηφιακό, 12,3 ιντσών πίνακα οργάνων, την μεγάλη ψηφιακή οθόνη 10,1 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων ψηλά στην κεντρική κονσόλα, αλλά και την χαμηλότερη των 8,6 ιντσών για το σύστημα κλιματισμού.

 

Στο πεδίο της αεροδυναμικής, το νέο αμάξωμα έχει μειώσει το σχετικό αεροδυναμικό συντελεστή μόνο στο cd:0.24, επιφέροντας έτσι πολλά πλεονεκτήματα σε κατανάλωση, ηχομόνωση, αλλά και επιδόσεις.

Audi A6 Sedan

Περνώντας στο εσωτερικό, εδώ συναντούμε πολλά κοινά με το νέο Audi A7 Sportback σε ένα εντυπωσιακό σχεδιαστικό αποτέλεσμα που τονίζει στον ανώτατο βαθμό τον hi-tech χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ξεχωρίζουμε τον πλήρως ψηφιακό, 12,3 ιντσών πίνακα οργάνων, την μεγάλη ψηφιακή οθόνη 10,1 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων ψηλά στην κεντρική κονσόλα, αλλά και την χαμηλότερη των 8,6 ιντσών για το σύστημα κλιματισμού.

A6 new 640 (3)

Φυσικά, η ποιότητα στην καμπίνα αναμένεται να βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα, ενώ δεν λείπουν και όλες οι απαραίτητες ανέσεις ενός αυτοκινήτου της κατηγορίας (π.χ. καθίσματα θερμαινόμενα-ψυχώμενα-με μασάζ, premium ηχοσύστημα της Bang&Olufsen, ιονιστής για τον αέρα στο εσωτερικό κ.λπ.). Στο πεδίο των κινητήρων, το νέο Audi A6 θα ξεκινήσει την καριέρα του στην Ευρώπη με δύο μοτέρ, τον 3λιτρο TFSI V6 βενζινοκινητήρα των 340 ίππων ισχύος και 500 Nm ροπής, αλλά και τον 3λιτρο TDI V6 diesel των 286 ίππων ισχύος και 620 Nm ροπής.

Η Audi ανακοινώνει ότι και οι δύο εκδόσεις θα είναι αποκλειστικά τετρακίνητες (με σύστημα quattro), ενώ θα προσφέρονται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, η μεν βενζινοκίνητη έκδοση με το 7τάχυτο S tronic και η μεν diesel με το 8τάχυτο tiptronic κιβώτιο της εταιρείας. Στο πεδίο των επιδόσεων, για το βενζινοκίνητο μοντέλο το 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί μόνο 5,1 δλ. και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Για το diesel προς το παρόν δεν ανακοινώνονται οι επιδόσεις του.

Audi A6 Sedan

Θα πρέπει να τονιστεί ότι η Audi συνδυάζει και τις δύο εκδόσεις με ένα «ήπιο» υβριδικό σύστημα, που διαθέτει έναν εναλλάκτη 48-Volt και μια μικρή μπαταρία ιόντιων-λιθίου, ώστε να παρέχει ενέργεια που μειώνει τις απαιτήσεις του αυτοκινήτου σε καύσιμο (κατά 0,7 λτ./100 χλμ. ανακοινώνει η Audi). Έτσι, η μέση κατανάλωση του βενζινοκίνητου A6 κυμαίνεται από 6,7 έως 7,1 λτ./100 χλμ. (ανάλογα με το μέγεθος των τροχών), ενώ του diesel από 5,5 έως 5,8 λτ./100 χλμ.

A6 new 640 (4)

Αρκετές αλλαγές και επεμβάσεις έχουμε και στην ανάρτηση, η οποία χρησιμοποιεί ακόμη περισσότερο αλουμίνιο σε σχέση με πριν, ενώ υπάρχει και μια νέα μεταβαλλόμενη κρεμαγιέρα, για ακόμη περισσότερη αμεσότητα. Η Audi υπόσχεται ότι το νέο A6 είναι σημαντικά πιο σπορ οδικά και οδηγικά από το προηγούμενο. Ολοκληρώνοντας, να σημειώσουμε ότι η Audi προσφέρει και πολλά συστήματα αυτόνομης οδήγησης στο νέο μοντέλο, όπως αυτόματο σύστημα στάθμευσης και εξόδου από το γκαράζ, σύστημα που κρατά αυτόματα το αυτοκίνητο στη λωρίδα του και πολλά άλλα. Επίσης, διευρυμένες  περισσότερο από ποτέ είναι και οι δυνατότητες συνδεσιμότητας, μέσω του αναβαθμισμένου συστήματος πολυμέσων MMI της Audi.

Δείτε επίσης

Continue Reading

news

%d bloggers like this: