Connect with us

Business

Χάικο Μάας: Ο νέος Γερμανός ΥΠΕΞ που τα έβαλε με δεξιούς και κολοσσούς του διαδικτύου

Έπειτα από τέσσερα χρόνια στο υπουργείο Δικαιοσύνης, ο Χάικο Μάας θα είναι, όπως όλα δείχνουν, ο νέος υπουργός Εξωτερικών της Γερμανίας, όπως μεταδίδει η Deutsche Welle.

 

 

 

Στο παρελθόν ο σοσιαλδημοκράτης πολιτικός ήταν πάντα ξεκάθαρος στο λόγο του και χρησιμοποιούσε συχνά σκληρή γλώσσα. Από τη νέα του θέση θα πρέπει να είναι πιο συγκρατημένος. Ως υπουργός Εξωτερικών μια λάθος έκφραση μπορεί έχει πολύ πιο γρήγορα ανεπιθύμητες συνέπειες απ’ ό,τι σε άλλα πολιτικά πεδία.

Φυσικά ο Μάας δεν είναι κάποιος που διατυμπανίζει απερίσκεπτα και πρόωρα την άποψή του, αλλά δεν διστάζει να πει τη γνώμη του με αυτοπεποίθηση. Για το λόγο αυτό βρέθηκε και στο στόχαστρο του ακροδεξιού κόμματος «Εναλλακτική για τη Γερμανία» και του ισλαμοφοβικού κινήματος Pegida για τη νομοθεσία που προώθησε ο ίδιος, η οποία υποχρεώνει ιδιοκτήτες κοινωνικών δικτύων, όπως Facebook, Twitter, να αντιδρούν όταν δημοσιεύονται στις πλατφόρμες τους αναρτήσεις με αξιόποινο περιεχόμενο.

Υπάρχουν όμως και δημοσιογραφικές οργανώσεις, όπως οι «Ρεπόρτερ χωρίς Σύνορα», που δεν συμφωνούν με αυτό το νόμο, αφού θεωρούν ότι περιορίζεται η ελευθερία του τύπου και της έκφρασης γνώμης. Ο Χάικο Μάας πάντως, δεν πτοείται από τις αντιδράσεις. Αντίθετα, λίγο πριν εφαρμοστεί ο εν λόγω νόμος, κυκλοφόρησε το βιβλίο του, στο οποίο αναφέρεται στην εμπειρία του με το hate speech (λόγος μίσους) και ανθρώπους που δεν διστάζουν να χρησιμοποιήσουν βία εναντίον πολιτικών.

Τροφή για τον κίτρινο τύπο

Ο ίδιος και η ομάδα του είναι ιδιαίτερα δραστήριοι στο Twitter. Οι πάνω από 4.000 αναρτήσεις του περιλαμβάνουν πολλά tweets στα οποία μιλά έξω από τα δόντια, όπως ότι «ο μεγάλος αριθμός επιθέσεων κατά προσφύγων παραμένει ντροπή για τη χώρα μας».

Όσον αφορά την προσωπική του ζωή είναι πατέρας δύο παιδιών και πρόσφατα χώρισε από την σύζυγό του μετά από 15 χρόνια κοινής ζωής. Έκτοτε είναι μαζί με τη γερμανίδα ηθοποιό Νατάλια Βέρνερ. Η προσωπική του ζωή έχει δώσει πολλές φορές τροφή στον κίτρινο τύπο, όπως και το εκλεπτυσμένο γούστο του όσον αφορά τις ενδυματικές του επιλογές. Η μητέρα του ήταν μοδίστρα και ο πατέρας του στρατιωτικός.

Μια καριέρα με δυσκολίες

Σε ηλικία 32 ετών ο πολιτικός από το Σάαρλαντ έγινε ο νεότερος υπουργός της Γερμανίας το 1998, αναλαμβάνοντας το υπουργείο Περιβάλλοντος του ομόσπονδου κρατιδίου.

Όμως τα πράγματα δεν ήταν πάντα ρόδινα για τον Χάικο Μάας. Από το 1999 υπήρξε τρεις φορές επικεφαλής του ψηφοδελτίου στη γενέτειρά του, το κρατίδιο του Σάαρλαντ. Και τις τρεις απέτυχε. Ωστόσο, το 2012 και με κυβέρνηση συνασπισμού CDU-SPD ο Μάας έγινε υπουργός Οικονομικών στο Σάαρλαντ και ένα χρόνο αργότερα υπουργός Διακαιούσης στην κυβέρνηση της Άγκελα Μέρκελ. Αρχικά δημιούργησε την εντύπωση ότι είναι υπερασπιστής των πολιτικών δικαιωμάτων.

Μάλιστα έφτασε στο σημείο να εκφράσει ανοιχτά τη διαφωνία του με τον υπουργό Εσωτερικών Τόμας ντε Μεζιέρ, ειδικά στο θέμα της διατήρησης προσωπικών δεδομένων.

Ωστόσο έπειτα από τις ισλαμιστικές επιθέσεις που σημειώθηκαν στην Ευρώπη άλλαξε στάση, με αποτέλεσμα να του ασκηθεί κριτική ότι δεν είναι σταθερός στις θέσεις του.

Παρ’ όλα αυτά το θετικό προφίλ του Χάικο Μάας δεν φαίνεται να «χαλάει» από τους συμβιβασμούς που έχει κάνει τελευταία. Διαφορετικά το SPD και η Άγκελα Μέρκελ δεν θα του ανέθεταν το υπουργείο Εξωτερικών. Παρά τις ήττες του φαίνεται ότι κατορθώνει κάθε φορά να επανέρχεται πιο δυναμικά.

Δείτε επίσης

Business

Αυτοί είναι οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές της Uber σε όλο τον κόσμο

Η αμφιλεγόμενη εταιρεία μίσθωσης αυτοκινήτων έχασε αρκετά δισεκατομμύρια τα τελευταία χρόνια την ώρα που προσπαθούσε με νύχια και με δόντια να κερδίσει περισσότερους πελάτες και να διεισδύσει σε μεγάλες αγορές.

 

 

Μόνο πέρυσι έχασε 4,5 δισ. δολ., ενώ το 2016 οι απώλειές της έφτασαν τα 2,8 δισ. δολάρια.

Η ιαπωνική εταιρεία τεχνολογίας  Softbank που έχει δαπανήσει αρκετά δισ. σε πολλές εφαρμογές μίσθωσης αυτοκινήτων, έσπασε τις διαχωριστικές γραμμές μεταξύ των φίλων και των εχθρών της Uber επενδύοντας σε αυτήν.

Παρακάτω ακολουθούν μερικοί από τους πιο σημαντικούς ανταγωνιστές της και μια σύγκριση μεταξύ τους, με στοιχεία που συνέλεξε το CB Insights. Σημειωτέον ότι η Uber αποτιμάται σε 68 δισ. δολάρια.

– Didi Chuxing, Κίνα, αποτίμηση 52 δισ. δολ.

Η Didi εξαγόρασε τις δραστηριότητες της Uber στην Κίνα, αφού προηγουμένως οι δυο τους δρούσαν ανταγωνιστικά στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου. Η Uber απέκτησε μερίδιο σχεδόν 19% της Didi.

– Ola, Ινδία, αποτίμηση 3,7 δισ. δολ.

Η Uber την ανταγωνίζεται σκληρά επενδύοντας μεγάλα ποσά στην περιοχή. Πάντως το 2017 η Softbank επένδυσε 2 δισ. δολ. στην Ola τον Οκτώβριο του 2017.

– Lyft, ΗΠΑ, αποτίμηση 11,5 δισ. δολ.
Προσφάτως η Lyft ανακοίνωσε ότι διπλασίασε τις κούρσες της το 2017, έτος κατά το οποίο η καμπάνια #DeleteUber (διαγράψτε την Uber) μετά από το ξέσπασμα πολλών διχογνωμιών γύρω από τον αμερικανικό κολοσσό. Ο CEO της Uber, Dara Khosrowshahi, παραδέχθηκε ότι πέρυσι οι ΗΠΑ είχαν γίνει μια μη κερδοφόρα αγορά εξαιτίας του ανταγωνισμού από τη  Lyft.

– Grab, Σιγκαπούρη, αποτίμηση 6 δισ. δολ.
Η Uber λέγεται ότι ετοιμάζεται να πουλήσει τουλάχιστον ένα τμήμα των δραστηριοτήτων της στη ΝΑ Ασία στην Grab, σύμφωνα με πηγές.
Η Grab ξεκίνησε στη Μαλαισία το 2012  με μόλις 10 υπαλλήλους και τώρα έχει την έδρα της στη Σιγκαπούρη με πάνω από 3.000 υπαλλήλους σε όλη την περιοχή.

– GoJek, Ινδονησία, αποτίμηση στο 1,8 δισ. δολ.


Η GoJek είναι μια γηγενής ινδονησιακή εταιρεία τεχνολογίας με έναν στόλο που περιλαμβάνει πάνω από 400.000 αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες.

Δείτε επίσης

Continue Reading

Business

Ακόμα φθηνότερα τα ακίνητα στο Λονδίνο!

Οι τιμές των ακίνητων περιουσιών του Λονδίνου υποχώρησαν για έβδομο συνεχόμενο μήνα καθώς οι πωλητές είναι συγκρατημένοι στο να προχωρήσουν στις πωλήσεις των σπιτιών τους, σύμφωνα με το Rightmove.

 

 

 

Η έκθεση του Μαρτίου από τον ιστότοπο όπου καταχωρούνται τα προς πώληση σπίτια, δείχνει ότι οι ζητούμενες τιμές μειώθηκαν κατά 0,6% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2017, ενώ ο αριθμός των ακινήτων που πουλήθηκαν πρόσφατα μειώθηκε κατά 3%. Οι τιμές αυξήθηκαν κατά 0,6% από τον Φεβρουάριο, αλλά η αύξηση αυτή είναι μικρότερη από το συνηθισμένο άλμα των τιμών κατά την έναρξη της ανοιξιάτικης περιόδου.

Η πτώση των τιμών είναι «αναπόφευκτο να αποθαρρύνει ορισμένους πιθανούς πωλητές», δήλωσε ο Miles Shipside, διευθυντής του Rightmove στην έκθεση. «Αν και λιγότερα ακίνητα έρχονται στην αγορά, ο βραδύτερος ρυθμός πωλήσεων σημαίνει ότι αυξάνονται τα αποθέματα των απούλητων περιουσιακών στοιχείων, με αποτέλεσμα την επακόλουθη πτώση των τιμών».

Η πτώση των τιμών μπορεί να είναι ευπρόσδεκτη είδηση για μερικούς μετά από χρόνια, κατά τα οποία ο υπερβολικός πληθωρισμός έχει κάνει την ιδιοκτησία άπιαστο όνειρο για πολλούς στην πρωτεύουσα. Η μέση ζητούμενη τιμή στο Λονδίνο αυτό το μήνα ήταν 631.651 λίρες (880.000 δολάρια).

Σε εθνικό επίπεδο, η εικόνα ήταν λιγότερο θλιβερή και κατέγραφε αύξηση των τιμών κατά 1,5% τον Μάρτιο σε σχέση με τον Φεβρουάριο, μετά την «έντονη ζήτηση» από τους ιδιοκτήτες σπιτιού τους πρώτους δύο μήνες του έτους. Η μέση τιμή των 304,504 λιρών αυξήθηκε κατά 2,1% σε ετήσια βάση. Αυτό συγκρίνεται με τα κέρδη περίπου 6% που παρατηρήθηκαν πριν από περίπου μια διετία.

Δείτε επίσης

Continue Reading

Business

Ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση της Olympic-Avis Greece από την Τράπεζα Πειραιώς

Η επένδυση αυτή αποδεικνύει την εμπιστοσύνη διεθνών οικονομικών κολοσσών στις δυνατότητες των υγιών ελληνικών επιχειρήσεων

 

 

Ολοκληρώθηκαν οι κανονιστικές εγκρίσεις από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας και την Ευρωπαϊκή Αρχή Ανταγωνισμού για τη μεταβίβαση της OLYMPIC Εμπορικές και Τουριστικές Επιχειρήσεις Α.Ε. (Olympic – Avis Greece) στην Avis Budget Group, τον κορυφαίο όμιλο μίσθωσης αυτοκινήτων παγκοσμίως, σε συνεργασία με την Otokoç Otomotiv.

Η τιμή εξαγοράς της εταιρείας είναι €80,6 εκ., ενώ η επιχειρησιακή της αξία (Enterprise Value) διαμορφώθηκε στα €320 εκ.

Η Olympic Avis Greece είναι η μεγαλύτερη εταιρία παροχής βραχυχρόνιων και μακροχρόνιων μισθώσεων αυτοκινήτου στην Ελλάδα, εκμεταλλευόμενη τα εμπορικά σήματα της Avis, Budget και Payless. Το 2017, η Olympic παρουσίασε έσοδα ύψους €170,4 εκατ. με στόλο μεγαλύτερο από 32.000 οχήματα.

Η επένδυση αυτή αποδεικνύει την εμπιστοσύνη διεθνών οικονομικών κολοσσών στις δυνατότητες των υγιών ελληνικών επιχειρήσεων και του ανθρώπινου δυναμικού τους, δεδομένου ότι η Olympic θα συνεχίσει με την ίδια δομή την δυναμική αναπτυξιακή της πορεία, επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση.

Επιπλέον, αποδεικνύει την εμπιστοσύνη των επενδυτών αυτών στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και του τουρισμού στην ευρύτερη περιοχή μας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συνεργασία της Avis Budget Group με τον Όμιλο Koç, που φέτος κλείνει τα 90 χρόνια του, έχει στρατηγικό και μακροχρόνιο χαρακτήρα, γεγονός που σηματοδοτεί νέες δυνατότητες για το μέλλον.

Δείτε επίσης

Continue Reading

news

%d bloggers like this: