Connect with us

Business

Ο πλουσιότερος Τούρκος ζητά αναδιάρθρωση δανείων από τις τράπεζες!

Ο Murat Ulker, ιδιοκτήτης της εταιρείας που παρασκευάζει τις σοκολάτες Godiva και τα μπισκότα McVitie είναι ο πλουσιότερος άνδρας στην Τουρκία. Αυτό δεν τον εμποδίζει να ζητά αναδιάρθρωση ύψους 7 δισ. δολαρίων για τα χρέη που έχει η εταιρεία του Yildiz Holding AS στις τράπεζες. Για τον λόγο αυτό πραγματοποίησε συνάντηση με πέντε τραπεζίτες, όπως αποκάλυψε ο ίδιος.

 

 

 

«Συζητήσαμε για πολλές λεπτομέρειες», είπε ο Ulker, προσθέτοντας ότι «συγκινήθηκε» κι «ευχαριστήθηκε» από την υποστήριξη που του έδωσαν στο ραντεβού τους στην Κωνσταντινούπολη.

Όπως μεταδίδει το πρακτορείο Bloomberg, ο Ulker και οι τραπεζίτες συζήτησαν για το πώς μπορεί να λυθεί το θέμα του χρέους του επιχειρηματία, ωστόσο δεν μπήκαν σε λεπτομέρειες κάποιας αναδιάρθρωσης ή άλλης διευκόλυνσης, όπως είπε και το αφεντικό της Yildiz.

yildiz

Η μετοχή της Ulker Biskuvi Sanayi, μιας μονάδας της Yildiz που παρασκευάζει σνακ, υποχώρησε 1,6% στις 22 λίρες στο χρηματιστήριο της Κωνσταντινούπολης, ενώ προηγουμένως σημείωνε κέρδη 1,8%.  Την ίδια ώρα, η Gozde Girisim Sermayesi, βραχίονας της εταιρείας, σημείωνε άνοδο 2,9% στις 5,7 λίρες.

Η Yildiz με έδρα την Κωνσταντινούπολη τον περασμένο μήνα ζήτησε το μεγαλύτερο δάνειο στην ιστορία της από τουρκικές τράπεζες, προβάλλοντας δυσκολίες στην τρέχουσα χρηματοοικονομική δομή της, που απαιτεί τη μηνιαία αποπληρωμή δανείων που κάποιες φορές ξεπερνούν το 1 δισ. δολ.

Ο Murat Ulker αναδείχθηκε για ακόμα μια φορά ο πλουσιότερος άνδρας στην Τουρκία με καθαρή αξία 4,8 δισ. δολ. που την περασμένη χρονιά αυξήθηκε κατά 1,1 δισ. δολ., σύμφωνα με το Forbes.

«Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι το νούμερο των 4,8 δισ. δολ. για την περιουσία του  Murat Ulker είναι ανεξάρτητο από τις διαπραγματεύσεις που κάνει σχετικά με την αναδιάρθρωση των δανείων», διευκρινίζει ο διευθυντής  σύνταξης του Forbes Turkey,  Burcak Guven.

Σε μια επιστολή προς δέκα τράπεζες με ημερομηνία 29 Ιανουαρίου και που υπογράφεται από τον  CFO, Mustafa Tercan και ο αναπληρωτής πρόεδρος του ΔΣ Ali Ulker, ο Mr Yildiz τους ζητά να δημιουργηθεί μια κοινοπραξία, ένα συνδικάτο ή  μια κοινή χρηματοδοτική ομάδα  που θα ενοποιήσει τα δάνειά τους προς την εταιρεία του.

«Η παράταση μιας διαδικασίας επίλυσης δεν υποστηρίζει την απόδοση των μετοχών», αναφέρει ο αναλυτής της  Oyak Securities,  Melis Pocar.

Οι δέκα τράπεζες είναι οι: Yapi & Kredi Bankasi AS, Akbank, TC Ziraat Bankasi AS, Turkiye Halk Bankasi AS, Turkiye Garanti Bankasi AS, Turkiye Is Bankasi AS, Turkiye Vakiflar Bankasi TAO, HSBC Bank AS, Denizbank AS και QNB Finansbank AS.

Μετά την αποστολή της παραπάνω επιστολής, η  Akbank συνήψε ένα ξεχωριστό δάνειο ύψους 1 δισ. δολ. με την εταιρεία.

Το αίτημα αναδιάρθρωσης αποκαλύπτει, όπως σημειώνει το Bloomberg, μια μέχρι τώρα άγνωστη ιστορία οικονομικών προκλήσεων που αντιμετωπίζει ένας από τους μεγαλύτερους τουρκικούς κολοσσούς, που κερδίζει περί τα 12 δισ. δολ. σε ετήσια βάση και απασχολεί πάνω από 60.000 εργαζομένους σε όλο τον κόσμο.

yildizz

Στην επιστολή του Ulker, την οποία έχει στη διάθεσή του το Bloomberg, ο επιχειρηματίας αναφέρει ότι χρειάζεται 10-30 εκατ. δολ. την ημέρα ή 500 – 600 εκατ. δολ. τον μήνα για να αποπληρώνει στα περισσότερα βραχυπρόθεσμα δάνεια, ενώ τον Φεβρουάριο το ποσό έφτασε στο 1 δισ. δολ.!

Κάτι άλλο που ζητά ο  Yildiz είναι το ενιαίο δάνειο που θα δημιουργηθεί να έχει λήξη σε εννέα έτη και να του δοθεί περίοδος χάριτος τριών ετών πριν αρχίσει η αποπληρωμή του. Σε ό,τι αφορά την αποπληρωμή των τόκων ζήτησε να μην ξεκινήσει πριν την τέταρτη χρονιά και η αποπληρωμή του κεφαλαίου από το πέμπτο έτος και μετά.

 

Πηγή: newmoney.gr

Δείτε επίσης

Business

Αυτοί είναι οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές της Uber σε όλο τον κόσμο

Η αμφιλεγόμενη εταιρεία μίσθωσης αυτοκινήτων έχασε αρκετά δισεκατομμύρια τα τελευταία χρόνια την ώρα που προσπαθούσε με νύχια και με δόντια να κερδίσει περισσότερους πελάτες και να διεισδύσει σε μεγάλες αγορές.

 

 

Μόνο πέρυσι έχασε 4,5 δισ. δολ., ενώ το 2016 οι απώλειές της έφτασαν τα 2,8 δισ. δολάρια.

Η ιαπωνική εταιρεία τεχνολογίας  Softbank που έχει δαπανήσει αρκετά δισ. σε πολλές εφαρμογές μίσθωσης αυτοκινήτων, έσπασε τις διαχωριστικές γραμμές μεταξύ των φίλων και των εχθρών της Uber επενδύοντας σε αυτήν.

Παρακάτω ακολουθούν μερικοί από τους πιο σημαντικούς ανταγωνιστές της και μια σύγκριση μεταξύ τους, με στοιχεία που συνέλεξε το CB Insights. Σημειωτέον ότι η Uber αποτιμάται σε 68 δισ. δολάρια.

– Didi Chuxing, Κίνα, αποτίμηση 52 δισ. δολ.

Η Didi εξαγόρασε τις δραστηριότητες της Uber στην Κίνα, αφού προηγουμένως οι δυο τους δρούσαν ανταγωνιστικά στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου. Η Uber απέκτησε μερίδιο σχεδόν 19% της Didi.

– Ola, Ινδία, αποτίμηση 3,7 δισ. δολ.

Η Uber την ανταγωνίζεται σκληρά επενδύοντας μεγάλα ποσά στην περιοχή. Πάντως το 2017 η Softbank επένδυσε 2 δισ. δολ. στην Ola τον Οκτώβριο του 2017.

– Lyft, ΗΠΑ, αποτίμηση 11,5 δισ. δολ.
Προσφάτως η Lyft ανακοίνωσε ότι διπλασίασε τις κούρσες της το 2017, έτος κατά το οποίο η καμπάνια #DeleteUber (διαγράψτε την Uber) μετά από το ξέσπασμα πολλών διχογνωμιών γύρω από τον αμερικανικό κολοσσό. Ο CEO της Uber, Dara Khosrowshahi, παραδέχθηκε ότι πέρυσι οι ΗΠΑ είχαν γίνει μια μη κερδοφόρα αγορά εξαιτίας του ανταγωνισμού από τη  Lyft.

– Grab, Σιγκαπούρη, αποτίμηση 6 δισ. δολ.
Η Uber λέγεται ότι ετοιμάζεται να πουλήσει τουλάχιστον ένα τμήμα των δραστηριοτήτων της στη ΝΑ Ασία στην Grab, σύμφωνα με πηγές.
Η Grab ξεκίνησε στη Μαλαισία το 2012  με μόλις 10 υπαλλήλους και τώρα έχει την έδρα της στη Σιγκαπούρη με πάνω από 3.000 υπαλλήλους σε όλη την περιοχή.

– GoJek, Ινδονησία, αποτίμηση στο 1,8 δισ. δολ.


Η GoJek είναι μια γηγενής ινδονησιακή εταιρεία τεχνολογίας με έναν στόλο που περιλαμβάνει πάνω από 400.000 αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες.

Δείτε επίσης

Continue Reading

Business

Ακόμα φθηνότερα τα ακίνητα στο Λονδίνο!

Οι τιμές των ακίνητων περιουσιών του Λονδίνου υποχώρησαν για έβδομο συνεχόμενο μήνα καθώς οι πωλητές είναι συγκρατημένοι στο να προχωρήσουν στις πωλήσεις των σπιτιών τους, σύμφωνα με το Rightmove.

 

 

 

Η έκθεση του Μαρτίου από τον ιστότοπο όπου καταχωρούνται τα προς πώληση σπίτια, δείχνει ότι οι ζητούμενες τιμές μειώθηκαν κατά 0,6% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2017, ενώ ο αριθμός των ακινήτων που πουλήθηκαν πρόσφατα μειώθηκε κατά 3%. Οι τιμές αυξήθηκαν κατά 0,6% από τον Φεβρουάριο, αλλά η αύξηση αυτή είναι μικρότερη από το συνηθισμένο άλμα των τιμών κατά την έναρξη της ανοιξιάτικης περιόδου.

Η πτώση των τιμών είναι «αναπόφευκτο να αποθαρρύνει ορισμένους πιθανούς πωλητές», δήλωσε ο Miles Shipside, διευθυντής του Rightmove στην έκθεση. «Αν και λιγότερα ακίνητα έρχονται στην αγορά, ο βραδύτερος ρυθμός πωλήσεων σημαίνει ότι αυξάνονται τα αποθέματα των απούλητων περιουσιακών στοιχείων, με αποτέλεσμα την επακόλουθη πτώση των τιμών».

Η πτώση των τιμών μπορεί να είναι ευπρόσδεκτη είδηση για μερικούς μετά από χρόνια, κατά τα οποία ο υπερβολικός πληθωρισμός έχει κάνει την ιδιοκτησία άπιαστο όνειρο για πολλούς στην πρωτεύουσα. Η μέση ζητούμενη τιμή στο Λονδίνο αυτό το μήνα ήταν 631.651 λίρες (880.000 δολάρια).

Σε εθνικό επίπεδο, η εικόνα ήταν λιγότερο θλιβερή και κατέγραφε αύξηση των τιμών κατά 1,5% τον Μάρτιο σε σχέση με τον Φεβρουάριο, μετά την «έντονη ζήτηση» από τους ιδιοκτήτες σπιτιού τους πρώτους δύο μήνες του έτους. Η μέση τιμή των 304,504 λιρών αυξήθηκε κατά 2,1% σε ετήσια βάση. Αυτό συγκρίνεται με τα κέρδη περίπου 6% που παρατηρήθηκαν πριν από περίπου μια διετία.

Δείτε επίσης

Continue Reading

Business

Ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση της Olympic-Avis Greece από την Τράπεζα Πειραιώς

Η επένδυση αυτή αποδεικνύει την εμπιστοσύνη διεθνών οικονομικών κολοσσών στις δυνατότητες των υγιών ελληνικών επιχειρήσεων

 

 

Ολοκληρώθηκαν οι κανονιστικές εγκρίσεις από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας και την Ευρωπαϊκή Αρχή Ανταγωνισμού για τη μεταβίβαση της OLYMPIC Εμπορικές και Τουριστικές Επιχειρήσεις Α.Ε. (Olympic – Avis Greece) στην Avis Budget Group, τον κορυφαίο όμιλο μίσθωσης αυτοκινήτων παγκοσμίως, σε συνεργασία με την Otokoç Otomotiv.

Η τιμή εξαγοράς της εταιρείας είναι €80,6 εκ., ενώ η επιχειρησιακή της αξία (Enterprise Value) διαμορφώθηκε στα €320 εκ.

Η Olympic Avis Greece είναι η μεγαλύτερη εταιρία παροχής βραχυχρόνιων και μακροχρόνιων μισθώσεων αυτοκινήτου στην Ελλάδα, εκμεταλλευόμενη τα εμπορικά σήματα της Avis, Budget και Payless. Το 2017, η Olympic παρουσίασε έσοδα ύψους €170,4 εκατ. με στόλο μεγαλύτερο από 32.000 οχήματα.

Η επένδυση αυτή αποδεικνύει την εμπιστοσύνη διεθνών οικονομικών κολοσσών στις δυνατότητες των υγιών ελληνικών επιχειρήσεων και του ανθρώπινου δυναμικού τους, δεδομένου ότι η Olympic θα συνεχίσει με την ίδια δομή την δυναμική αναπτυξιακή της πορεία, επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση.

Επιπλέον, αποδεικνύει την εμπιστοσύνη των επενδυτών αυτών στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και του τουρισμού στην ευρύτερη περιοχή μας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συνεργασία της Avis Budget Group με τον Όμιλο Koç, που φέτος κλείνει τα 90 χρόνια του, έχει στρατηγικό και μακροχρόνιο χαρακτήρα, γεγονός που σηματοδοτεί νέες δυνατότητες για το μέλλον.

Δείτε επίσης

Continue Reading

news

%d bloggers like this: