Connect with us

Business

«Πράσινο φως» για τις 4 συμβάσεις έρευνας υδρογονανθράκων

Με τις θετικές ψήφους του ΣΥΡΙΖΑ, της ΝΔ, της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και του Ποταμιού, κυρώθηκαν από την Ολομέλεια της Βουλής οι τέσσερις συμβάσεις μίσθωσης για την παραχώρηση του δικαιώματος έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων.

 

 

 

Οι συμβάσεις αυτές αφορούν στη θαλάσσια περιοχή 2 στο Ιόνιο πέλαγος και χερσαίες περιοχές σε Άρτα-Πρέβεζα, Αιτωλοακαρνανία και Βορειοδυτική Πελοπόννησο.

«Μακριά από μας οι πανηγυρισμοί για Ελντοράντο και μελλοντικά έσοδα δισεκατομμυρίων. Με μεθοδικότητα, σοβαρότητα, νηφαλιότητα, διαφάνεια και ιδιαίτερη μέριμνα για την αυστηρή προστασία του περιβάλλοντος, προχωράμε βήμα- βήμα για να αξιοποιηθούν όλες οι υπάρχουσες δυνατότητες στον τομέα υδρογονανθράκων» υπογράμμισε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής.

Οι συμβάσεις που κυρώθηκαν, τόνισε ο Υπουργός, έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον ενεργειακών ομίλων διεθνούς βεληνεκούς: της γαλλικής Total και της ιταλικής Edison. Παράλληλα, ενδιαφέρον για έρευνα σε άλλη περιοχή της χώρας, την Κρήτη, έχει εκδηλώσει η ExxonMobil, διαδικασία η οποία προχωρά άμεσα.

Συμφωνία πρότυπο για εκείνες που θα ακολουθήσουν αποτελεί η σύμβαση για τη θαλάσσια περιοχή 2 στο Ιόνιο, με την Total, την Edison και τα ΕΛΠΕ. Η συγκεκριμένη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων εξαιρεί ρητά τις περιοχές Natura και μάλιστα προβλέπει ζώνη ασφαλείας 1 χλμ. από αυτές. Στο πλαίσιο αυτό, το ΥΠΕΝ προχωρά στην απόκτηση νέων σεισμικών δεδομένων και σταδιακά στον επανασχεδιασμό περιοχών που προηγούμενες κυβερνήσεις απέτυχαν να αξιοποιήσουν, ώστε αυτές να επαναπροκηρυχθούν με νέα διάσταση και δομή.

Πολιτική επιλογή της κυβέρνησης αποτελεί η προστασία του περιβάλλοντος να έχει κεντρική θέση στην όλη προσπάθεια για την έρευνα και εκμετάλλευση των κοιτασμάτων υδρογονανθράκων. «Η Ελλάδα έχει ενσωματώσει πλήρως τη σχετική ευρωπαϊκή νομοθεσία, που είναι η αυστηρότερη διεθνώς, ενώ έμφαση δίνεται στις προστατευόμενες περιοχές Natura», ανέφερε ο Υπουργός, διαβεβαιώνοντας ότι σε καμία από τις συμβάσεις δεν προβλέπεται η εφαρμογή της τεχνικής του fracking.

Υπογράμμισε ότι οι εξελίξεις των τελευταίων ετών επιτρέπουν να αισιοδοξούμε ότι η Ελλάδα, πέρα από κόμβος μεταφοράς ενέργειας, μπορεί να γίνει και χώρα παραγωγός, αξιοποιώντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματά της: τη γεωγραφική θέση και τον πλούτο του υπεδάφους.

Δείτε επίσης

Business

Αυτοί είναι οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές της Uber σε όλο τον κόσμο

Η αμφιλεγόμενη εταιρεία μίσθωσης αυτοκινήτων έχασε αρκετά δισεκατομμύρια τα τελευταία χρόνια την ώρα που προσπαθούσε με νύχια και με δόντια να κερδίσει περισσότερους πελάτες και να διεισδύσει σε μεγάλες αγορές.

 

 

Μόνο πέρυσι έχασε 4,5 δισ. δολ., ενώ το 2016 οι απώλειές της έφτασαν τα 2,8 δισ. δολάρια.

Η ιαπωνική εταιρεία τεχνολογίας  Softbank που έχει δαπανήσει αρκετά δισ. σε πολλές εφαρμογές μίσθωσης αυτοκινήτων, έσπασε τις διαχωριστικές γραμμές μεταξύ των φίλων και των εχθρών της Uber επενδύοντας σε αυτήν.

Παρακάτω ακολουθούν μερικοί από τους πιο σημαντικούς ανταγωνιστές της και μια σύγκριση μεταξύ τους, με στοιχεία που συνέλεξε το CB Insights. Σημειωτέον ότι η Uber αποτιμάται σε 68 δισ. δολάρια.

– Didi Chuxing, Κίνα, αποτίμηση 52 δισ. δολ.

Η Didi εξαγόρασε τις δραστηριότητες της Uber στην Κίνα, αφού προηγουμένως οι δυο τους δρούσαν ανταγωνιστικά στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου. Η Uber απέκτησε μερίδιο σχεδόν 19% της Didi.

– Ola, Ινδία, αποτίμηση 3,7 δισ. δολ.

Η Uber την ανταγωνίζεται σκληρά επενδύοντας μεγάλα ποσά στην περιοχή. Πάντως το 2017 η Softbank επένδυσε 2 δισ. δολ. στην Ola τον Οκτώβριο του 2017.

– Lyft, ΗΠΑ, αποτίμηση 11,5 δισ. δολ.
Προσφάτως η Lyft ανακοίνωσε ότι διπλασίασε τις κούρσες της το 2017, έτος κατά το οποίο η καμπάνια #DeleteUber (διαγράψτε την Uber) μετά από το ξέσπασμα πολλών διχογνωμιών γύρω από τον αμερικανικό κολοσσό. Ο CEO της Uber, Dara Khosrowshahi, παραδέχθηκε ότι πέρυσι οι ΗΠΑ είχαν γίνει μια μη κερδοφόρα αγορά εξαιτίας του ανταγωνισμού από τη  Lyft.

– Grab, Σιγκαπούρη, αποτίμηση 6 δισ. δολ.
Η Uber λέγεται ότι ετοιμάζεται να πουλήσει τουλάχιστον ένα τμήμα των δραστηριοτήτων της στη ΝΑ Ασία στην Grab, σύμφωνα με πηγές.
Η Grab ξεκίνησε στη Μαλαισία το 2012  με μόλις 10 υπαλλήλους και τώρα έχει την έδρα της στη Σιγκαπούρη με πάνω από 3.000 υπαλλήλους σε όλη την περιοχή.

– GoJek, Ινδονησία, αποτίμηση στο 1,8 δισ. δολ.


Η GoJek είναι μια γηγενής ινδονησιακή εταιρεία τεχνολογίας με έναν στόλο που περιλαμβάνει πάνω από 400.000 αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες.

Δείτε επίσης

Continue Reading

Business

Ακόμα φθηνότερα τα ακίνητα στο Λονδίνο!

Οι τιμές των ακίνητων περιουσιών του Λονδίνου υποχώρησαν για έβδομο συνεχόμενο μήνα καθώς οι πωλητές είναι συγκρατημένοι στο να προχωρήσουν στις πωλήσεις των σπιτιών τους, σύμφωνα με το Rightmove.

 

 

 

Η έκθεση του Μαρτίου από τον ιστότοπο όπου καταχωρούνται τα προς πώληση σπίτια, δείχνει ότι οι ζητούμενες τιμές μειώθηκαν κατά 0,6% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2017, ενώ ο αριθμός των ακινήτων που πουλήθηκαν πρόσφατα μειώθηκε κατά 3%. Οι τιμές αυξήθηκαν κατά 0,6% από τον Φεβρουάριο, αλλά η αύξηση αυτή είναι μικρότερη από το συνηθισμένο άλμα των τιμών κατά την έναρξη της ανοιξιάτικης περιόδου.

Η πτώση των τιμών είναι «αναπόφευκτο να αποθαρρύνει ορισμένους πιθανούς πωλητές», δήλωσε ο Miles Shipside, διευθυντής του Rightmove στην έκθεση. «Αν και λιγότερα ακίνητα έρχονται στην αγορά, ο βραδύτερος ρυθμός πωλήσεων σημαίνει ότι αυξάνονται τα αποθέματα των απούλητων περιουσιακών στοιχείων, με αποτέλεσμα την επακόλουθη πτώση των τιμών».

Η πτώση των τιμών μπορεί να είναι ευπρόσδεκτη είδηση για μερικούς μετά από χρόνια, κατά τα οποία ο υπερβολικός πληθωρισμός έχει κάνει την ιδιοκτησία άπιαστο όνειρο για πολλούς στην πρωτεύουσα. Η μέση ζητούμενη τιμή στο Λονδίνο αυτό το μήνα ήταν 631.651 λίρες (880.000 δολάρια).

Σε εθνικό επίπεδο, η εικόνα ήταν λιγότερο θλιβερή και κατέγραφε αύξηση των τιμών κατά 1,5% τον Μάρτιο σε σχέση με τον Φεβρουάριο, μετά την «έντονη ζήτηση» από τους ιδιοκτήτες σπιτιού τους πρώτους δύο μήνες του έτους. Η μέση τιμή των 304,504 λιρών αυξήθηκε κατά 2,1% σε ετήσια βάση. Αυτό συγκρίνεται με τα κέρδη περίπου 6% που παρατηρήθηκαν πριν από περίπου μια διετία.

Δείτε επίσης

Continue Reading

Business

Ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση της Olympic-Avis Greece από την Τράπεζα Πειραιώς

Η επένδυση αυτή αποδεικνύει την εμπιστοσύνη διεθνών οικονομικών κολοσσών στις δυνατότητες των υγιών ελληνικών επιχειρήσεων

 

 

Ολοκληρώθηκαν οι κανονιστικές εγκρίσεις από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας και την Ευρωπαϊκή Αρχή Ανταγωνισμού για τη μεταβίβαση της OLYMPIC Εμπορικές και Τουριστικές Επιχειρήσεις Α.Ε. (Olympic – Avis Greece) στην Avis Budget Group, τον κορυφαίο όμιλο μίσθωσης αυτοκινήτων παγκοσμίως, σε συνεργασία με την Otokoç Otomotiv.

Η τιμή εξαγοράς της εταιρείας είναι €80,6 εκ., ενώ η επιχειρησιακή της αξία (Enterprise Value) διαμορφώθηκε στα €320 εκ.

Η Olympic Avis Greece είναι η μεγαλύτερη εταιρία παροχής βραχυχρόνιων και μακροχρόνιων μισθώσεων αυτοκινήτου στην Ελλάδα, εκμεταλλευόμενη τα εμπορικά σήματα της Avis, Budget και Payless. Το 2017, η Olympic παρουσίασε έσοδα ύψους €170,4 εκατ. με στόλο μεγαλύτερο από 32.000 οχήματα.

Η επένδυση αυτή αποδεικνύει την εμπιστοσύνη διεθνών οικονομικών κολοσσών στις δυνατότητες των υγιών ελληνικών επιχειρήσεων και του ανθρώπινου δυναμικού τους, δεδομένου ότι η Olympic θα συνεχίσει με την ίδια δομή την δυναμική αναπτυξιακή της πορεία, επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση.

Επιπλέον, αποδεικνύει την εμπιστοσύνη των επενδυτών αυτών στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και του τουρισμού στην ευρύτερη περιοχή μας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συνεργασία της Avis Budget Group με τον Όμιλο Koç, που φέτος κλείνει τα 90 χρόνια του, έχει στρατηγικό και μακροχρόνιο χαρακτήρα, γεγονός που σηματοδοτεί νέες δυνατότητες για το μέλλον.

Δείτε επίσης

Continue Reading

news

%d bloggers like this: