Connect with us

Επικαιρότητα

Φόρουμ Δελφών: Ο Ελληνισμός της διασπορά μπορεί να φέρει επενδύσεις και ανάπτυξη

Στις πολιτικές που θα πρέπει να υιοθετηθούν για τη βελτίωση των σχέσεων της Ελλάδας με την ομογένεια, η οποία θα μπορούσε να συμβάλλει στην ανάπτυξη και ευημερία της χώρας, αναφέρθηκαν οι ομιλητές του πάνελ, Strengthening ties with Diaspora, κατά την 2η ημέρα του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, με συντονίστρια την κα. Λίτσα Παναγιωτοπούλου, Γενική Γραμματέα του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου.

 

Η κα. Παναγιωτοπούλου αναφέρθηκε στις προϋποθέσεις και στις συνθήκες ώστε να έρθει μετά από 7 χρόνια κρίσης η ανάπτυξη και η ευημερία, τόσο στους νέους όσο και στους μεγαλύτερους κατοίκους της χώρας ενώ υπογράμμισε την ανάγκη για μείωση της υπεφορολόγησης ώστε να έρθουν στην Ελλάδα επενδύσεις.

 

Στη σύνθετη εικόνα που παρουσιάζουν οι Έλληνες της Διασποράς αναφέρθηκε ο κ. Γιώργος Τζιτζίκος, πρώην αναπληρωτής βοηθός (Office of Advance Operations) στο Λευκό Οίκο. Όπως είπε ο κ. Τζιτζίκος, οι Έλληνες του εξωτερικού παρουσιάζουν διαφορές τόσο από χώρα σε χώρα, όσο και από γενιά σε γενιά, οι οποίες αναμένεται να διογκωθούν στο μέλλον, γι’ αυτό και πρέπει να πάρουμε μέτρα για τη διατήρηση των δεσμών.

 

Αναγκαία χαρακτήρισε και την επανεξέταση των τρόπων με τους οποίους προσπαθούμε να καλέσουμε τους Έλληνες αυτούς πίσω στην πατρίδα, είτε ως τουρίστες είτε ως επενδυτές. Όπως τόνισε, υπάρχουν πολλές οργανώσεις στην Αμερική που επιθυμούν να βοηθήσουν την Ελλάδα, ωστόσο πρέπει οι Έλληνες να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για να δεχτούν αυτή τη βοήθεια κι αυτό, θα επιτευχθεί με διάφορες μεταρρυθμίσεις που θα οδηγήσουν στη βελτίωση των συνθηκών, όπως για παράδειγμα στη μείωση της γραφειοκρατίας.

 

Ο κ. Πέτρος Καψάσκης, Πρόεδρος και ιδρυτής του Ελληνικού Ινστιτούτου  Πολιτιστικής Διπλωματίας, αναφέρθηκε στο νεοσύστατο οργανισμό και στις προσπάθειες να δημιουργηθούν παραρτήματά του στο εξωτερικό. «Το Ινστιτούτο, το οποίο είναι το ένα από τα δύο που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη, έχει ως στόχο τη δημιουργία ενός συνεκτικού ιστού εντός κι εκτός Ελλάδας, ώστε να μπορέσει να ανοίξει επιτέλους ο διάλογος για την πολιτιστική διπλωματία, που παραμένει για χρόνια ερμητικά κλειστός. Η Κοινωνία των Πολιτών που ζούμε συνιστά μια σύγχρονη μορφή εξωστρέφειας των λαών την οποία προωθεί και η Ε.Ε., γι’ αυτό και η Ελλάδα οφείλει να προσαρμοστεί».

 

Στους τρόπους με τους οποίους μπορεί και πρέπει να συνδεθεί η διασπορά, αναφέρθηκε από πλευράς της η κα. Εφη Κυρτάτα, CEO του Reload Greece. Η κα. Κυρτάτα, η οποία έχει ξεκινήσει την πρωτοβουλία του Reload Greece στο Ηνωμένο Βασίλειο, ανέφερε ότι «εκτός συνόρων υπάρχει μια δεύτερη Ελλάδα – περί τα 8 εκατ. Ελλήνων ζουν μακριά – την οποία δεν εκμεταλλεύομαστε», υπογράμμισε, εξηγώντας πως σε αυτή τη σκέψη βασίστηκε και η δημιουργία του Reload Greece. Στόχος είναι να ενεργοποιήσει τη διασπορά με ποικίλους τρόπους, να παρακινήσει Έλληνες να δημιουργήσουν επιχειρήσεις αλλά και να συνδέει τους Έλληνες του εξωτερικού για να προωθούν τις ιδέες και τα προϊόντα τους. «Έχουμε πάνω από 20.000 μέλη, έχουμε εκπαιδεύσει πάνω από 3.000 ανθρώπους και έχουν δημιουργηθεί 20 και πλέον ventures με στόχο την Ελλάδα».

 

Ως πολύ σημαντική χρονιά για την Ελλάδα χαρακτήρισε την τρέχουσα ο κ. Λεωνίδας Ραπτάκης, Γερουσιαστής στο Rhode Island των Ηνωμένων Πολιτείων. Ο λόγος, όπως εξήγησε, είναι η εμπορική έκθεση της Θεσσαλονίκης, η οποία θα πραγματοποιηθεί υπό την αιγίδα της Αμερικανικής Πρεσβείας και θα ενδυναμώσει τις σχέσεις Ελλάδας και Αμερικής. Ο κ. Ραπτάκης αναφέρθηκε και στις γεωπολιτικές συνθήκες και στις καθημερινές προκλήσεις της Τουρκίας προς την Ελλάδα, τονίζοντας ότι θα πρέπει να καταγγελθούν και να σταματήσουν.

 

Στην ανάγκη χαρτογράφησης των Ελλήνων του εξωτερικού ώστε να προκύψει μια επιτυχημένη πολιτική της διασποράς, αναφέρθηκε από πλευράς του ο κ. Αθανάσιος Πλατιάς καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Πειραιά. Όπως εξήγησε, βασικά συστατικά για την επιτυχία της πολιτικής της διασποράς είναι το σε ποια χώρα εφαρμόζεται, ποιος είναι ο βαθμός οργάνωσής της και τι τακτικές χρησιμοποιεί. Παράλληλα, αναφέρθηκε και στην εικόνα της μητρόπολης, η οποία όπως σημείωσε πρέπει να είναι θετική για όλους όσοι βρίσκονται εκτός συνόρων, κάτι που δεν ισχύει και τόσο στις μέρες μας. Τέλος, ανέφερε ότι το brand Ελλάδα βρίσκεται σε κρίση με αποτέλεσμα να χαλαρώνουν οι δεσμοί της ομογένειας με την πατρίδα και σε αυτό πρέπει να δοθεί μια λύση.

 

Σχετικά με το ζήτημα της διασποράς τοποθετήθηκε και ο ανεξάρτητος βουλευτής κ. Χάρης Θεοχάρης. Όπως σημείωσε, το πολιτικό σύστημα βρίσκεται σε δύσκολη θέση σχετικά με τη διασπορά και δεν ξέρει, επί της ουσίας, πώς να ανοίξει διαύλους επικοινωνίας. Ωστόσο, είναι απαραίτητο να βρεθούν οι τρόποι για να αλλάξει αυτή η κατάσταση και να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για να φέρουμε τους Έλληνες πίσω. Σύμφωνα με τις διεθνείς εκθέσεις, «η Ελλάδα χρειάζεται όραμα και επενδύσεις ύψους 100 δισ. Ευρώ και για να έρθουν απαιτείται αλλαγή στη φορολογία, στη γραφειοκρατία και σε πολλά άλλα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Θεοχάρης. Οι αλλαγές, σημείωσε, μπορούν να γίνουν χωρίς να αθετήσουμε τις υποσχέσεις προς τους εταίρους μας. «Το μοντέλο όμως δεν θα πετύχει αν δεν πείσουμε τους Έλληνες του εξωτερικού να επενδύσουν στη χώρα και να εμπνεύσουν κι άλλους να στραφούν στην Ελλάδα» κατέληξε.

 

Η ετήσια συνδιάσκεψη διοργανώνεται υπό την αιγίδα της Α.Ε Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Προκοπίου Παυλόπουλου από την αστική, μη κερδοσκοπική εταιρεία «Οικονομικό Φόρουμ Δελφών». Η διοργάνωση πραγματοποιείται, με την υποστήριξη της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και του Δήμου Δελφών.

Δείτε επίσης

Επικαιρότητα

Υπό επανεξέταση οι δαπάνες της εκστρατείας υπέρ του brexit στη Βρετανία

Ένας οργανισμός που είναι αντίθετος στο Brexit κέρδισε δικαστικά το δικαίωμα να αμφισβητήσει τις δαπάνες της εκστρατείας από την ομάδα «Vote Leave» που ήταν υπέρ της βρετανικής εξόδου από την ΕΕ, στο πλαίσιο του δημοψηφίσματος για την ένταξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Ηνωμένο Βασίλειο.

 

 

 

Οι δικαστές George Leggatt και David Holgate χορήγησαν άδεια την Παρασκευή για δικαστική επανεξέταση εναντίον της εκλογικής καμπάνιας «Vote Leave», ώστε να καθοριστεί αν η οργάνωση που υποστήριξε το Brexit δαπάνησε περισσότερα στην εκστρατεία της από ό,τι επιτρέπεται από τους κανόνες της Βρετανίας.

“Είμαστε ικανοποιημένοι” διότι η απόφαση “αναδεικνύει επίμαχα σημεία της δόμησης της εκστρατείας, που πρέπει να επιλυθούν”, ανέφεραν οι δικαστές στην απόφαση.

Οι δαπάνες από τις επίσημες ομάδες που διεξάγουν εκλογικές καμπάνιες κατά τη διάρκεια δημοψηφισμάτων περιορίζονται σε 7 εκατομμύρια λίρες (9,9 εκατομμύρια δολάρια) στο Ηνωμένο Βασίλειο σύμφωνα με τους κανόνες της εκλογικής επιτροπής. Το «Good Law Project», το οποίο ανέδειξε το αίτημα για επανεξέταση, ισχυρίστηκε ότι η «Vote Leave» παραβίαζε αυτούς τους κανόνες με τη δωρεά χρημάτων σε άλλες ομάδες που δρούσαν υπέρ του Brexit για τους ίδιους σκοπούς της καμπάνιας. Το δικαστήριο θα πρέπει να αποφασίσει αν οι δωρεές της Vote Leave θα έπρεπε να έχουν χαρακτηριστεί ως “δαπάνη που πραγματοποιήθηκε”, γεγονός που θα οδηγούσε σε υπέρβαση του ορίου των δαπανών.

“Ένας βασικός λόγος πίσω από την ανακίνηση του θέματος σχετίζεται με το μέλλον και ειδικότερα με τη διασφάλιση ότι κάθε μελλοντικό δημοψήφισμα θα διεξάγεται με βάση τους υπάρχοντες κανόνες”, δήλωσε το Project Good Law στο δικαστήριο.

Δείτε επίσης

Continue Reading

Επικαιρότητα

Μελέτη του ΙΟΒΕ και του Χρηματιστηρίου Αθηνών

Την παρουσίαση μελέτης του ΙΟΒΕ για την χρηματοδότηση της χρηματιστηριακής αγοράς και το νέο αναπτυξιακό πρότυπο της Ελλάδος παρουσιάζουν σήμερα το απόγευμα στο Χρηματιστήριο Αθηνών, το ΙΟΒΕ, αλλά και το χρηματιστήριο Αθηνών.

 

 

 

Παρόντες, θα είναι ο υπουργός Οικονομικών κ. Ε. Τσακαλώτος, ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος κ. Γ. Στουρνάρας καθώς και ο πρόεδρος του χρηματιστηρίου Αθηνών κ. Σ. Λαζαρίδης.

Η μελέτη σύμφωνα με πληροφορίες, επικεντρώνεται στους τρόπους χρηματοδότησης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων μέσω της εναλλακτικής αγοράς, των ομολόγων, των Funds, του crowdfunding κλπ. Επειδή η ευρωπαϊκή οδηγία ορίζει νέους τρόπους χρηματοδότησης – πέραν των τραπεζών- η μελέτη φωτίζει τα νέα εργαλεία χρηματοδότησης προκειμένου οι επιχειρήσεις να βρίσκουν κεφάλαια.

Δείτε επίσης

Continue Reading

Business

Αυτοί είναι οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές της Uber σε όλο τον κόσμο

Η αμφιλεγόμενη εταιρεία μίσθωσης αυτοκινήτων έχασε αρκετά δισεκατομμύρια τα τελευταία χρόνια την ώρα που προσπαθούσε με νύχια και με δόντια να κερδίσει περισσότερους πελάτες και να διεισδύσει σε μεγάλες αγορές.

 

 

Μόνο πέρυσι έχασε 4,5 δισ. δολ., ενώ το 2016 οι απώλειές της έφτασαν τα 2,8 δισ. δολάρια.

Η ιαπωνική εταιρεία τεχνολογίας  Softbank που έχει δαπανήσει αρκετά δισ. σε πολλές εφαρμογές μίσθωσης αυτοκινήτων, έσπασε τις διαχωριστικές γραμμές μεταξύ των φίλων και των εχθρών της Uber επενδύοντας σε αυτήν.

Παρακάτω ακολουθούν μερικοί από τους πιο σημαντικούς ανταγωνιστές της και μια σύγκριση μεταξύ τους, με στοιχεία που συνέλεξε το CB Insights. Σημειωτέον ότι η Uber αποτιμάται σε 68 δισ. δολάρια.

– Didi Chuxing, Κίνα, αποτίμηση 52 δισ. δολ.

Η Didi εξαγόρασε τις δραστηριότητες της Uber στην Κίνα, αφού προηγουμένως οι δυο τους δρούσαν ανταγωνιστικά στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου. Η Uber απέκτησε μερίδιο σχεδόν 19% της Didi.

– Ola, Ινδία, αποτίμηση 3,7 δισ. δολ.

Η Uber την ανταγωνίζεται σκληρά επενδύοντας μεγάλα ποσά στην περιοχή. Πάντως το 2017 η Softbank επένδυσε 2 δισ. δολ. στην Ola τον Οκτώβριο του 2017.

– Lyft, ΗΠΑ, αποτίμηση 11,5 δισ. δολ.
Προσφάτως η Lyft ανακοίνωσε ότι διπλασίασε τις κούρσες της το 2017, έτος κατά το οποίο η καμπάνια #DeleteUber (διαγράψτε την Uber) μετά από το ξέσπασμα πολλών διχογνωμιών γύρω από τον αμερικανικό κολοσσό. Ο CEO της Uber, Dara Khosrowshahi, παραδέχθηκε ότι πέρυσι οι ΗΠΑ είχαν γίνει μια μη κερδοφόρα αγορά εξαιτίας του ανταγωνισμού από τη  Lyft.

– Grab, Σιγκαπούρη, αποτίμηση 6 δισ. δολ.
Η Uber λέγεται ότι ετοιμάζεται να πουλήσει τουλάχιστον ένα τμήμα των δραστηριοτήτων της στη ΝΑ Ασία στην Grab, σύμφωνα με πηγές.
Η Grab ξεκίνησε στη Μαλαισία το 2012  με μόλις 10 υπαλλήλους και τώρα έχει την έδρα της στη Σιγκαπούρη με πάνω από 3.000 υπαλλήλους σε όλη την περιοχή.

– GoJek, Ινδονησία, αποτίμηση στο 1,8 δισ. δολ.


Η GoJek είναι μια γηγενής ινδονησιακή εταιρεία τεχνολογίας με έναν στόλο που περιλαμβάνει πάνω από 400.000 αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες.

Δείτε επίσης

Continue Reading

news

%d bloggers like this: