Connect with us

Επικαιρότητα

Μεταφορικό ισοδύναμο για 32 νησιά του Αιγαίου που χάνουν το ειδικό καθεστώς ΦΠΑ

Σε εφαρμογή τίθεται από 01/07/2018 το μεταφορικό ισοδύναμο, αρχικά σε 32 νησιά του Αιγαίου που θα απωλέσουν το ειδικό καθεστώς ΦΠΑ και το οποίο θα διαμορφωθεί στο 24%, και από 1η Ιανουαρίου 2019 και στις υπόλοιπες νησιωτικές περιοχές.

 

 

Πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας σημείωναν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι η φιλοσοφία του μέτρου που θα εφαρμοσθεί μόνο για τους νησιώτες και για τα εμπορεύματα που πηγαίνουν από και προς τα νησιά, είναι οι κάτοικοι της νησιωτικής Ελλάδας να απολαμβάνουν τιμές σε προϊόντα και μεταφορές, όπως και οι κάτοικοι της υπόλοιπης χώρας, με επιδότηση του κόστους.

Εάν για παράδειγμα κάποιος πληρώνει εισιτήριο 20 ευρώ για ένα ταξίδι με λεωφορείο προς μια πόλη της ηπειρωτικής χώρας και ένας νησιώτης για να πάει προς το μέρος του που είναι η ίδια απόσταση 25 ευρώ, τότε θα παίρνει τα επιπλέον 5 ευρώ που αποτελεί την διαφορά. Σημειώνεται ότι η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου στις μεταφορές εφαρμόζεται ήδη σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Η οικονομική ενίσχυση θα αποτελεί ουσιαστικά ένα βοήθημα για όσους ταξιδεύουν από και προς τα νησιά με το φθηνότερο μέσο μεταφοράς προκειμένου να μην χρεώνονται περισσότερα από αυτόν που ταξιδεύει για παράδειγμα με το υπεραστικό λεωφορείο.

Τα νησιά στα οποία θα εφαρμοστεί αρχικά είναι τα εξής: Σαμοθράκη, Λήμνος, Ικαρία, Αγιος Ευστράτιος, Ψαρά, Οινούσσες, Φούρνοι, Θύμαινα, Κάλυμνος, Αστυπάλαια, Κάσος, Τήλος, Σύμη, Νίσυρος, Πάτμος, Χάλκη, Λειψοί, Ψέριμος, Αγαθονήσι, Λέβιθα, Καστελόριζο, Αρκοί, Γυαλί, Τέλενδος, Φαρμακονήσι, Κίναρος, Λέσβος, Χίος, Σάμος, Κως , Λέρος, Μαράθι.

Την ευθύνη για την υλοποίηση του μεταφορικού ισοδύναμου έχει η Γενική Γραμματεία Αιγαίου, ενώ το μέτρο αυτό θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και θα διασφαλίζει την ισοστάθμιση του κόστους μεταφοράς με αυτό της ηπειρωτικής Ελλάδας. «Ελεγκτικός μηχανισμός» θα είναι το Παρατηρητήριο Τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης που θα ελέγχει τις τιμές μέσω δειγματοληπτικών ελέγχων σε προϊόντα που μεταφέρονται προς τα νησιά κυρίως σε είδη πρώτης ανάγκης.

Την Τρίτη κατόπιν πρόσκλησης του υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριου Σαντορινιού, έγινε η πρώτη κλειστή διαβούλευση με αντικείμενο την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου στα νησιά της χώρας και με τη συμμετοχή εκπροσώπων των νησιωτικών επιμελητηρίων. Ο κ.Σαντορινιός, ενημέρωσε τους εκπροσώπους των παραγωγικών φορέων των νησιών για τη λογική του μέτρου του μεταφορικού ισοδύναμου.

Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας εντός του Απριλίου αναμένεται να ψηφιστεί το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο. Η συγγραφή του νόμου δεν θα είναι κάποιο τεράστιο νομικό κείμενο, αλλά θα αποτελεί ένα πλαίσιο που θα εξειδικεύεται με υπουργικές αποφάσεις για ένα και μόνο λόγο, καθώς πολλές από τις παραμέτρους τις οποίες περιλαμβάνει το μεταφορικό ισοδύναμο είναι δυναμικές. Στην πρώτη πιλοτική φάση του μέτρου για το 2018, εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν 50 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2019 θα δοθούν 150 εκατ. ευρώ μέσω εθνικών πόρων.

Η εφαρμογή για τους επιβάτες θα γίνεται μέσω της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων και για τα εμπορεύματα από τους ενδιάμεσους φορείς που υπάρχουν για τα προγράμματα του επιχειρησιακού προγράμματος ανταγωνιστικότητας. Η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου για τα καύσιμα θα γίνει σε δεύτερη φάση και με επιδότηση των μεταφορικών εταιρειών. Τα χρήματα προς τους επιβάτες αναμένεται να δίνονται μέσω της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, ενώ για τη μεταφορά εμπορευμάτων θα αναζητηθεί και συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Παράλληλα, πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σημείωναν πως στην 1η φάση θα εντοπιστούν τυχόν αδυναμίες στην εφαρμογή του μέτρου, έτσι ώστε να διορθωθούν άμεσα και στις αρχές του επόμενου έτους να λειτουργήσουν όλα χωρίς προβλήματα.

Δείτε επίσης

Επικαιρότητα

Υπό επανεξέταση οι δαπάνες της εκστρατείας υπέρ του brexit στη Βρετανία

Ένας οργανισμός που είναι αντίθετος στο Brexit κέρδισε δικαστικά το δικαίωμα να αμφισβητήσει τις δαπάνες της εκστρατείας από την ομάδα «Vote Leave» που ήταν υπέρ της βρετανικής εξόδου από την ΕΕ, στο πλαίσιο του δημοψηφίσματος για την ένταξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Ηνωμένο Βασίλειο.

 

 

 

Οι δικαστές George Leggatt και David Holgate χορήγησαν άδεια την Παρασκευή για δικαστική επανεξέταση εναντίον της εκλογικής καμπάνιας «Vote Leave», ώστε να καθοριστεί αν η οργάνωση που υποστήριξε το Brexit δαπάνησε περισσότερα στην εκστρατεία της από ό,τι επιτρέπεται από τους κανόνες της Βρετανίας.

“Είμαστε ικανοποιημένοι” διότι η απόφαση “αναδεικνύει επίμαχα σημεία της δόμησης της εκστρατείας, που πρέπει να επιλυθούν”, ανέφεραν οι δικαστές στην απόφαση.

Οι δαπάνες από τις επίσημες ομάδες που διεξάγουν εκλογικές καμπάνιες κατά τη διάρκεια δημοψηφισμάτων περιορίζονται σε 7 εκατομμύρια λίρες (9,9 εκατομμύρια δολάρια) στο Ηνωμένο Βασίλειο σύμφωνα με τους κανόνες της εκλογικής επιτροπής. Το «Good Law Project», το οποίο ανέδειξε το αίτημα για επανεξέταση, ισχυρίστηκε ότι η «Vote Leave» παραβίαζε αυτούς τους κανόνες με τη δωρεά χρημάτων σε άλλες ομάδες που δρούσαν υπέρ του Brexit για τους ίδιους σκοπούς της καμπάνιας. Το δικαστήριο θα πρέπει να αποφασίσει αν οι δωρεές της Vote Leave θα έπρεπε να έχουν χαρακτηριστεί ως “δαπάνη που πραγματοποιήθηκε”, γεγονός που θα οδηγούσε σε υπέρβαση του ορίου των δαπανών.

“Ένας βασικός λόγος πίσω από την ανακίνηση του θέματος σχετίζεται με το μέλλον και ειδικότερα με τη διασφάλιση ότι κάθε μελλοντικό δημοψήφισμα θα διεξάγεται με βάση τους υπάρχοντες κανόνες”, δήλωσε το Project Good Law στο δικαστήριο.

Δείτε επίσης

Continue Reading

Επικαιρότητα

Μελέτη του ΙΟΒΕ και του Χρηματιστηρίου Αθηνών

Την παρουσίαση μελέτης του ΙΟΒΕ για την χρηματοδότηση της χρηματιστηριακής αγοράς και το νέο αναπτυξιακό πρότυπο της Ελλάδος παρουσιάζουν σήμερα το απόγευμα στο Χρηματιστήριο Αθηνών, το ΙΟΒΕ, αλλά και το χρηματιστήριο Αθηνών.

 

 

 

Παρόντες, θα είναι ο υπουργός Οικονομικών κ. Ε. Τσακαλώτος, ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος κ. Γ. Στουρνάρας καθώς και ο πρόεδρος του χρηματιστηρίου Αθηνών κ. Σ. Λαζαρίδης.

Η μελέτη σύμφωνα με πληροφορίες, επικεντρώνεται στους τρόπους χρηματοδότησης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων μέσω της εναλλακτικής αγοράς, των ομολόγων, των Funds, του crowdfunding κλπ. Επειδή η ευρωπαϊκή οδηγία ορίζει νέους τρόπους χρηματοδότησης – πέραν των τραπεζών- η μελέτη φωτίζει τα νέα εργαλεία χρηματοδότησης προκειμένου οι επιχειρήσεις να βρίσκουν κεφάλαια.

Δείτε επίσης

Continue Reading

Business

Αυτοί είναι οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές της Uber σε όλο τον κόσμο

Η αμφιλεγόμενη εταιρεία μίσθωσης αυτοκινήτων έχασε αρκετά δισεκατομμύρια τα τελευταία χρόνια την ώρα που προσπαθούσε με νύχια και με δόντια να κερδίσει περισσότερους πελάτες και να διεισδύσει σε μεγάλες αγορές.

 

 

Μόνο πέρυσι έχασε 4,5 δισ. δολ., ενώ το 2016 οι απώλειές της έφτασαν τα 2,8 δισ. δολάρια.

Η ιαπωνική εταιρεία τεχνολογίας  Softbank που έχει δαπανήσει αρκετά δισ. σε πολλές εφαρμογές μίσθωσης αυτοκινήτων, έσπασε τις διαχωριστικές γραμμές μεταξύ των φίλων και των εχθρών της Uber επενδύοντας σε αυτήν.

Παρακάτω ακολουθούν μερικοί από τους πιο σημαντικούς ανταγωνιστές της και μια σύγκριση μεταξύ τους, με στοιχεία που συνέλεξε το CB Insights. Σημειωτέον ότι η Uber αποτιμάται σε 68 δισ. δολάρια.

– Didi Chuxing, Κίνα, αποτίμηση 52 δισ. δολ.

Η Didi εξαγόρασε τις δραστηριότητες της Uber στην Κίνα, αφού προηγουμένως οι δυο τους δρούσαν ανταγωνιστικά στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου. Η Uber απέκτησε μερίδιο σχεδόν 19% της Didi.

– Ola, Ινδία, αποτίμηση 3,7 δισ. δολ.

Η Uber την ανταγωνίζεται σκληρά επενδύοντας μεγάλα ποσά στην περιοχή. Πάντως το 2017 η Softbank επένδυσε 2 δισ. δολ. στην Ola τον Οκτώβριο του 2017.

– Lyft, ΗΠΑ, αποτίμηση 11,5 δισ. δολ.
Προσφάτως η Lyft ανακοίνωσε ότι διπλασίασε τις κούρσες της το 2017, έτος κατά το οποίο η καμπάνια #DeleteUber (διαγράψτε την Uber) μετά από το ξέσπασμα πολλών διχογνωμιών γύρω από τον αμερικανικό κολοσσό. Ο CEO της Uber, Dara Khosrowshahi, παραδέχθηκε ότι πέρυσι οι ΗΠΑ είχαν γίνει μια μη κερδοφόρα αγορά εξαιτίας του ανταγωνισμού από τη  Lyft.

– Grab, Σιγκαπούρη, αποτίμηση 6 δισ. δολ.
Η Uber λέγεται ότι ετοιμάζεται να πουλήσει τουλάχιστον ένα τμήμα των δραστηριοτήτων της στη ΝΑ Ασία στην Grab, σύμφωνα με πηγές.
Η Grab ξεκίνησε στη Μαλαισία το 2012  με μόλις 10 υπαλλήλους και τώρα έχει την έδρα της στη Σιγκαπούρη με πάνω από 3.000 υπαλλήλους σε όλη την περιοχή.

– GoJek, Ινδονησία, αποτίμηση στο 1,8 δισ. δολ.


Η GoJek είναι μια γηγενής ινδονησιακή εταιρεία τεχνολογίας με έναν στόλο που περιλαμβάνει πάνω από 400.000 αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες.

Δείτε επίσης

Continue Reading

news

%d bloggers like this: