Connect with us

Τουρισμός

Μεγάλη έρευνα για τη Ρόδο ως τουριστικό προορισμό

Οι Ρώσοι «πρωταθλητές» στα φθηνά πακέτα διακοπών και στις ημέρες διαμονής στο νησί – Ο συνολικός βαθμός ικανοποίησης των τουριστών είναι σχετικά υψηλός

Τα αποτελέσματα που προέκυψαν στο πλαίσιο της μεγάλης έρευνας ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών στον τουρισμό της Ρόδου, παρουσιάστηκαν το Σάββατο στη Ρόδο, στο Επιμελητήριο Δωδεκανήσου.

Την έρευνα διεξήγαγε ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου σε συνεργασία με το American College of Thessaloniki (ACT), μέλος του Κολλεγίου Ανατόλια ενισχύει τις συνέργειες του μη κερδοσκοπικού εκπαιδευτικού οργανισμού με φορείς και επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου.

Το πολυπληθές κοινό καλωσόρισαν ο Γιάννης Πάππους, Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου και ο Γιώργος Ματσίγκος, Πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου. Ο Ανέστης Αναστασίου, Υπεύθυνος Προγραμμάτων Τουρισμού του ACT και ο Δρ Νικόλαος Χουρβουλιάδης, Διευθυντής του Business School του ACT παρουσίασαν τα οριστικά αποτελέσματα της περαιτέρω επεξεργασίας του συνολικού δείγματος, μίας έρευνας που ξεπέρασε τα 3000 συμπληρωμένα ερωτηματολόγια.
Τα προς εξέταση θέματα αναπτύχθηκαν σε σχετικό ερωτηματολόγιο, που μεταφράστηκε σε τέσσερις γλώσσες και διανεμήθηκε σε ξενοδοχειακές μονάδες, όπου εργάζονται τα μέλη του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου, και σε σημεία αναχώρησης των τουριστών προς το αεροδρόμιο.

Με τη βοήθεια τοπικών τουριστικών πρακτόρων το δείγμα των ερωτηθέντων έγινε ακόμα μεγαλύτερο και έχει προσεγγίσει τα 3.000 άτομα, ένα πρωτόγνωρο νούμερο για έρευνα τέτοιου αντικειμένου και κλίμακας.

Η έρευνα ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2017 και διήρκεσε μέχρι την ολοκλήρωση της τουριστικής περιόδου, με στόχο την αναβάθμιση και βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και υποδομών της Ρόδου, συγκεντρώνοντας και αξιολογώντας έγκυρες και επίκαιρες υποδείξεις τουριστών.

Μεταξύ άλλων, επιχειρεί να εντοπίσει τα βασικά σημεία ικανοποίησης των επισκεπτών, τα σημεία που τράβηξαν περισσότερο το ενδιαφέρον τους, το ποσό που ξόδεψαν τόσο κατά την αγορά του πακέτου όσο και κατά την παραμονή τους στη Ρόδο, το είδος καταλύματος που επέλεξαν, τον βαθμό ικανοποίησης τους από την νέα και μεσαιωνική πόλη της Ρόδου, από την καθαριότητα, συγκοινωνίες, εστιατόρια και ταβέρνες αλλά και από τα ίδια τα ξενοδοχεία.

Τέλος οι επισκέπτες απάντησαν αν θα ξανάρχονταν στη Ρόδο σε κάποιο επόμενο ταξίδι τους και αν θα τη σύστηναν σε άλλους.

Τα πρώτα ευρήματα της έρευνας παρουσιάστηκαν τον Νοέμβριο του 2017 στην πρωτεύουσα του νησιού κατά τη διάρκεια της Ολομέλειας του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου (ΣΔΞΡ).

Οι συμμετέχοντες του δείγματος διέμεναν αποκλειστικά σε από ξενοδοχεία (κατά 80% σε ημιδιατροφής και Αll Inclusive). Για την επόμενη χρονιά, προτείνεται τα ερωτηματολόγια να απαντηθούν και σε τουρίστες που διαμένουν σε ενοικιαζόμενα διαμερίσματα ή και κατοικίες που ενοικιάζονται μέσω των εφαρμογών της οικονομίας διαμοιρασμού (Air BnB).

Ορισμένα από τα κύρια σημεία της έρευνας:

Όσον αφορά στη μέση διαμονή, οι Ρώσοι διαμένουν στο νησί περισσότερες ημέρες σε σχέση με τους Γερμανούς ή τους Βρετανούς.

Αντίστοιχα η διαφοροποίηση της διάρκειας παραμονής, επηρεάζεται από τον μήνα. Ο Σεπτέμβριος είναι ο μήνας ο οποίος χαρακτηρίζεται από τη μεγαλύτερη διάρκεια παραμονών.

Παρά την ομολογουμένως μεγάλη συμβολή του Ίντερνετ στην επιλογή της Ρόδου ως τόπο διακοπών, στην περίπτωση των Ρώσων, ιδιαίτερη βαρύτητα έχει το παραδοσιακό γραφείο ταξιδίων.

Οι παραλίες, η φύση, η ιστορία και ο πολιτισμός αποτελούν καθοριστικούς λόγους επιλογής της Ρόδου.

Πάνω από το 70% του δείγματος ξοδεύουν λιγότερα από 40 ευρώ την ημέρα, πέραν του κόστους του πακέτου τους.

Οι Ρώσοι «πρωταθλητές» στα φθηνά πακέτα διακοπών

Στα αποτελέσματα της έρευνας, «πρωταθλητές» στα φθηνότερα πακέτα διακοπών αναδεικνύονται οι Ρώσοι. Εκείνοι όμως, που ξοδεύουν λιγότερα κατά την παραμονή τους στη Ρόδο είναι οι Γερμανοί.

Ο συνολικός βαθμός ικανοποίησης των τουριστών είναι σχετικά υψηλός. Τα σημεία που χρειάζονται βελτίωση είναι η καθαριότητα και οι συγκοινωνίες στο νησί

Σημαντικό ποσοστό των τουριστών, αν και παραμένουν στο νησί κατά μέσο όρο 9 με 10 ημέρες, δεν επισκέπτονται καθόλου την παλιά και νέα πόλη της Ρόδου. Το υψηλότερο ποσοστό, 31%, σημειώνεται στους Βρετανούς.

Στα αισιόδοξα μηνύματα κατατάσσεται το πολύ υψηλό ποσοστό των ερωτηθέντων να συστήσουν τη Ρόδο ως ελκυστικό προορισμό, αλλά και να την επισκεφτούν οι ίδιοι ξανά.

Δείτε επίσης

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Τουρισμός

Ύμνοι από την Γερμανική Bild για την Ελλάδα

Μαγευτικοί κόλποι και ο… καλύτερος μουσακάς!

Η γερμανική εφημερίδα επισημαίνει την επιτυχία του ελληνικού τουρισμού το 2017 με ρεκόρ επισκεπτών και εσόδων

Τουριστικό αφιέρωμα στην Ελλάδα δημοσιεύει η γερμανική εφημερίδα Bild στην ιστοσελίδα της με τίτλο «Μυστικά tips στην Ελλάδα- Μαγευτικοί κόλποι, πεζοπορικές διαδρομές κι ο καλύτερος μουσακάς».

Οπως γράφει η γερμανική εφημερίδα, «ο ελληνικός τουριστικός τομέας πέτυχε το 2017 ρεκόρ επισκεπτών καθώς και εσόδων. Πέρυσι την Ελλάδα επισκέφτηκαν περισσότεροι από 27 εκατ. τουρίστες- οι περισσότεροι, περίπου 3,7 εκατομμύρια ήταν Γερμανοί. Το γεγονός αυτό χαροποιεί τους ξενοδόχους και τους εστιάτορες. Όμως για τουρίστες γίνεται όλο και πιο δύσκολο να ανακαλύψουν τα πραγματικά μυστικά tips».

Η Bild ζήτησε πληροφορίες από ταξιδιωτικούς πράκτορες και επαγγελματίες από τον χώρο του τουρισμού. Αυτοί πρότειναν ως μυστικά συμβουλές για λίγους, μεταξύ άλλων: τον εθνικό δρυμό Βίκου- Αώου, τους κρυμμένους κολπίσκους της Δυτικής Κέρκυρας, τις πεζοπορικές διαδρομές του Ολύμπου και του Πηλίου, την παλιά πόλη της Ρόδου, ενώ στις ωραιότερες παραλίες της χώρας συγκαταλέγονται: το Πόρτο Κατσίκι στη Λευκάδα, ο Μύρτος στην Κεφαλονιά, το Σαρακήνικο στη Μήλο, το Ναυάγιο στη Ζάκυνθο, οι παραλίες των Παξών και των Αντίπαξων, ο Μπάλος και το φοινικόδασος Βάι στην Κρήτη, ο Σίμος στην Ελαφόνησο και η Βοϊδοκοιλιά στη Μεσσηνία.

 

Δείτε επίσης

Continue Reading

Business

Στο ΦΕΚ οι προδιαγραφές των Μονάδων Ιαματικής Θεραπείας

Με απόφαση της Υπουργού Τουρισμού κας Έλενας Κουντουρά, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ, καθορίστηκαν οι τεχνικές και λειτουργικές προδιαγραφές ανέγερσης, μετατροπής και επέκτασης των Μονάδων Ιαματικής Θεραπείας και των Κέντρων Ιαματικού Τουρισμού- Θερμαλισμού καθώς και η διαδικασία για τη χορήγηση Ειδικού Σήματος Λειτουργίας.

 

 

 

Με την απόφαση αυτή ανοίγει ο δρόμος για νέες επενδύσεις στη βάση ενός σύγχρονου και ολοκληρωμένου πλαισίου για την ανάπτυξη του ιαματικού τουρισμού στην Ελλάδα που αποτέλεσε προτεραιότητα στην υλοποιούμενη εθνική τουριστική πολιτική, την ανάπτυξη νέων θεματικών τουριστικών προϊόντων και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουρισμού.

Η δημοσίευση της απόφασης έρχεται σε συνέχεια της ΚΥΑ των Υπουργών Τουρισμού, Οικονομικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, με την οποία θεσπίστηκαν οι αντίστοιχες προδιαγραφές για τα Κέντρα Θαλασσοθεραπείας και δημοσιεύτηκαν πρόσφατα στο ΦΕΚ.

Οι προδιαγραφές αυτές ισχύουν είτε οι εγκαταστάσεις ιδρύονται αυτοτελώς ή σε συνδυασμό με ξενοδοχειακή μονάδα.

Στην απόφαση προβλέπεται η ένταξη από σήμερα της διαδικασίας χορήγησης του Ειδικού Σήματος στο σύστημα διεκπεραίωσης, μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) που λειτουργούν ως Ενιαία Κέντρα Εξυπηρέτησης (ΕΚΕ). Η απόφαση δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ (Τεύχος Β’ 603/22.02.2018)

Δείτε επίσης

Continue Reading

Τουρισμός

Την 1η θέση η Μύκονος στην διεθνή έκθεση του Λονδίνου

Η Μύκονος έκλεψε την παράσταση στην Έκθεση World Travel Market του Λονδίνου κατακτώντας το υψηλότερο σκαλί του βάθρου τπυ παγκόσμιου τουρισμού!

Η Μύκονος τίμησε και φέτος τον τίτλο της ως «κορυφαίου παγκόσμιου προορισμού» στην Έκθεση Τουρισμού του Λονδίνου, αφού στην κυριολεξία τράβηξε όλα τα βλέμματα πάνω της!

 

Το «παρών» στη Διεθνή Έκθεση του Λονδίνου εκπροσωπώντας το Δήμο Μυκόνου, έδωσαν ο Δήμαρχος Μυκόνου κ. Κωνσταντίνος Κουκάς και ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Μιλτιάδης Ατζαμόγλου.

Το περίπτερο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου επισκέφτηκε και η Υπουργός Τουρισμού της Ελλάδας κ. Έλενα Κουντουρά μαζί με τη Γενική Γραμματέα του Υπουργείου κ. Ευρυδίκη Κουρνέτα.

Εκπρόσωποι των παγκόσμιων ταξιδιωτικών κολοσσών, των μεγαλύτερων αεροπορικών εταιριών και δημοσιογράφοι από τα μεγαλύτερα ΜΜΕ του κόσμου, επισκέφθηκαν το περίπτερο του Νησιού, βάζοντας έτσι στέρεες βάσεις για την περαιτέρω αύξηση των επισκεπτών ενόψει της νέας σεζόν.

Ο Δήμαρχος Μυκόνου Κωνσταντίνος Κουκάς με αφορμή την παρουσία του νησιού στην Έκθεση του Λονδίνου, επιβεβαίωσε τα εξής:

Η Μύκονος πρωταγωνιστεί όχι μόνο εντός, αλλά και εκτός Ελλάδος!

Το πιστοποιούν οι κορυφαίοι του είδους και στη φετινή Διεθνή Έκθεση του Λονδίνου, οι οποίοι κάνουν λόγο για έναν από τους πληρέστερους ταξιδιωτικούς προορισμούς παγκοσμίως.

Αποτελούμε τον καλύτερο πρεσβευτή της τουριστικής βιομηχανίας της χώρας στο εξωτερικό.

Δεν εφησυχάζουμε ποτέ. Εργαζόμαστε συστηματικά και μεθοδικά, για την περαιτέρω ανάπτυξη του τουριστικού μας προϊόντος, προβάλλοντας τη Μύκονο και την Ελλάδα μας σε κάθε γωνιά της Γης.

Σύμφωνα με τις πρώτες ευοίωνες ενδείξεις, αν κρίνω και από το έντονο ενδιαφέρον τόσο των opinion makers όσο και των κορυφαίων ΜΜΕ του κόσμου, η Μύκονος θα καταγράψει νέο ρεκόρ αφίξεων με ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά την προσεχή τουριστική περίοδο.

Δείτε επίσης

Continue Reading

news

%d bloggers like this: