Connect with us

Επτά Έλληνες στο «τιμόνι» της παγκόσμιας ναυτιλίας

Σε κρίσιμες περιόδους για την ευρωπαϊκή αλλά και την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία οι έλληνες πλοιοκτήτες και τεχνοκράτες αναλαμβάνουν τα ηνία διεθνών οργανισμών και ενώσεων.

 

 

Η επιλογή Ελλήνων σε θεσμικούς φορείς της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας αποτελεί συνέχεια της παράδοσης των τελευταίων ετών γεγονός που προσδίδει κύρος τόσο στην ελληνική ναυτική οικογένεια, όσο και συνολικά στην Ελλάδα.

 «Σε μια χρονική περίοδο που Ελλάδα δίνει μάχη για να σταθεί στα πόδια της ενώ προσπαθεί να αρθρώσει λόγο εκτός συνόρων, εκπρόσωποί της από τον επιχειρηματικό κόσμο αναλαμβάνουν τα ηνία διεθνών οργανισμών» επισημαίνουν πολιτικο-οικονομικοί κύκλοι.
Σύμφωνα με τα επικυρωμένα στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων εφοπλιστών το 2018 η ελληνόκτητη ναυτιλία διατηρεί ακάθεκτη τα υψηλά ποσοστά πλοιοκτησίας στη διεθνή ναυτιλιακή κατάταξη. Ειδικότερα, ελέγχει το 20% περίπου της παγκόσμιας χωρητικότητας με 4.800 πλοία, με μερίδιο 30% στα δεξαμενόπλοια, 22% στα φορτηγά-bulk carriers, 16% στα πλοία μεταφοράς χημικών και προϊόντων πετρελαίου, 15% στα LNG / LPG, 11% στα ψυγεία και 9% στα containers. Ενώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση αντιπροσωπεύει σταθερά το 50% σχεδόν σε χωρητικότητα του κοινοτικού στόλου.Η ποσοτική αυτή υπεροχή συνεχίζει να συμπορεύεται μαζί με την ποιοτική μας παρουσία, όπως αυτή έχει επικρατήσει διεθνώς, βασιζόμενη στην τεχνογνωσία και στη συσσωρευμένη εμπειρία μας στη διαχείριση του στόλου μας, καθώς και στο χαμηλό μέσο όρο ηλικίας αυτού, που ανέρχεται πια για τα ελληνόκτητα πλοία σε 11,54 έτη, και για τα πλοία υπό ελληνική σημαία σε 13,74 έτη, όταν ο παγκόσμιος μέσος όρος είναι 14,81 έτη.

Η παράδοση της γενικότερης αποδοχής των Ελλήνων συνεχίζεται και σήμερα σε οργανισμούς όπως είναι η ECSA, η Intertanko η Intercargo, ,το Green Award , BIMCO, η CLIA, η Wista International.

Πάνος Λασκαρίδης, Πρόεδρος της ECSA – Ενας ρεαλιστής πλοιοκτήτης επικεφαλής της Ενωσης Ευρωπαίων Πλοιοκτητών

O Πάνος Λασκαρίδης εξελέγη πρόεδρος της ECSA της Ένωσης των Ευρωπαίων Πλοιοκτητών (ECSA) και ανέλαβε την προεδρία από τον Niels Smedegaard, CEO της Ένωσης των Δανών Εφοπλιστών και της ναυτιλιακής DFDS. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία στη θεσμική εκπροσώπηση των εφοπλιστικών ενώσεων. Έχει διατελέσει αντιπρόεδρος της ECSA και Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

Είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και CEO των Laskaridis Shipping Co. Ltd. και Lavinia Corp. Τα καθήκοντα του ανέλαβε στις 13 Δεκεμβρίου 2017 και θα παραμείνει πρόεδρος έως και τον Ιανουάριο του 2020.

Η θητεία του νέου προέδρου της ECSA είναι κομβικής σημασίας και ο ρόλος του σημαντικός εν όψει των δραματικών αλλαγών που έρχονται τα επόμενα χρόνια στη ναυτιλιακή βιομηχανία και , κυρίως στις αλλαγές του κανονιστικού πλαισίου. Όπως δήλωσε με την ανάληψη των καθηκόντων του ως ο νέος πρόεδρος της ECSA «είμαι πολύ χαρούμενος για αυτήν την εμπιστοσύνη. Δεσμεύομαι για την επικέντρωση της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής ατζέντας σε ζητήματα πλοιοκτητών, για τη συνεργασία με τα μέλη προς μία αποδοτική, ανταγωνιστική εφοπλιστική κοινότητα με το βλέμμα στο μέλλον».

Oι Lloyd’s αναφέρθηκαν σε εκείνον με τον τίτλο « Ο ρεαλιστής Έλληνας πλοιοκτήτης έχει λίγες ψευδαισθήσεις αναλαμβάνοντας την καυτή καρέκλα της ECSA».

Η ΕΕ στην οποία η ελληνόκτητη ναυτιλία αντιπροσωπεύει σταθερά το 50% σχεδόν σε χωρητικότητα του κοινοτικού στόλου, διανύει μία περίοδο όπου κύριος στόχος της είναι η προάσπιση, και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας της, καθώς και η βελτίωση των προοπτικών της έναντι του σκληρού ανταγωνισμού που υφίσταται από ναυτιλιακά κέντρα εκτός Ευρώπης, και στο άμεσο μέλλον ίσως και από κράτη εντός Ευρώπης.

Σε ναυτιλιακό συνέδριο ο Πάνος Λασκαρίδης είχε δηλώσει για το ελληνικό θαύμα στην ναυτιλία: «Μια σημαντική συνεισφορά της ναυτιλίας στην Ελλάδα, εκτός από οικονομική και κοινωνική, είναι να γίνει αντιληπτό ότι δεν υπάρχει τίποτα το αδύνατο και το εξωπραγματικό στο να καταφέρεις να είναι ο πρώτος στη δουλειά σου παγκοσμίως. Χρειάζεται απόλυτη πειθαρχία, υπομονή, σκληρή δουλειά, και να μην ψάχνουμε τα αίτια της μιζέριας μας στους ξένους. Όλοι οι άνθρωποι της ελληνικής ναυτιλίας που είναι περίπου 250.000, ξέρουν πώς να είσαι πρώτη δύναμη στον κόσμο κι αυτό πρέπει να περάσει και στην υπόλοιπη ελληνική κοινωνία.»

Ο Π.Λασκαρίδης είναι επίσης, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ναυτασφαλιστικού Οργανισμού The United Kingdom, Freight Demurrage and Defence Association (U.K.), Αντιπρόεδρος του Ναυτικού Μουσείου Ελλάδος, Μέλος του Τεχνικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, Μέλος του SNAME (Society of Naval Architects and Marine Engineers – U.S.A.), Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, The Hellenic War Risks Maritime Association (The Hellenic Club), Μέλος της Ελληνικής Επιτροπής Bureau Veritas (Γαλλικός Νηογνώμων), Μέλος της Ελληνικής Επιτροπής Lloyds Register of Ships (Αγγλικός Νηογνώμων), Μέλος της Ελληνικής Επιτροπής NKK – Τόκυο (Ιαπωνικός Νηογνώμων).

Εκτός από τη ναυτλιακή δραστηριότητα, ο Πάνος Λασκαρίδης έχει ενεργή παρουσία στον χώρο του πολιτισμού με το ίδρυμα “Αικατερίνη Λασκαρίδη” που διαθέτει μια πλούσια ναυτιλιακή βιβλιοθήκη και πραγματοποιεί συχνά εκδηλώσεις για την προώθηση της γνώσης γύρω από την ελληνική ναυτιλία.

Νίκος Π. Τσάκος, Πρόεδρος της Intertanko – Ομόφωνη εκλογή στη Διεθνή Ενωση Πλοιοκτητών Δεξαμενόπλοιων

Ο  Νίκος Π. Τσάκος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN) και πρόεδρος της Intertanko. Κορυφαίοι των κορυφαίων είναι οι Έλληνες στα δεξαμενόπλοια, στη μεταφορά του «μαύρου χρυσού». Πιο συγκεκριμένα, τα ελληνόκτητα αντιπροσωπεύουν το 30% του συνολικού στόλου με πλοία αυτού του τύπου τα τελευταία δύο χρόνια.

Η δυναμική των Ελλήνων αποτυπώθηκε πριν από τέσσερα χρόνια με την ομόφωνη εκλογή στην προεδρία της Intertanko, της Διεθνούς Ένωσης Ανεξάρτητων Πλοιοκτητών Δεξαμενοπλοίων, του Νίκου Τσάκου.

Το επιστέγασμα ήταν η έναρξη λειτουργίας, από τις 7 Αυγούστου 2017, για πρώτη φορά στην ιστορία της Intertanko, γραφείου στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα στο Σύνταγμα, στην καρδιά της πρωτεύουσας.

Ο Νίκος Τσάκος πήρε την πρωτοβουλία με το σκεπτικό ότι «δεν είναι δυνατόν να μην υπάρχει γραφείο της Ένωσης στην Ελλάδα που είναι η πρώτη δύναμη παγκοσμίως στα δεξαμενόπλοια».

Η Intertanko αριθμεί 212 εταιρείες μέλη των οποίων ο στόλος αντιστοιχεί σε 3.040 δεξαμενόπλοια συνολικής μεταφορικής ικανότητας 270 εκατομμυρίων τόνων. Επιπλέον υπάρχουν 300 μέλη που σχετίζονται με αυτή και είναι τράπεζες, πετρελαϊκές εταιρείες και ναυλομεσίτες. Είναι ο σημαντικότερος θεσμικός φορέας στον τομέα των δεξαμενοπλοίων με ουσιαστική και εποικοδομητική συνεισφορά διεθνώς.

Για πρώτη φορά Έλληνας πλοιοκτήτης, και όχι στέλεχος εταιρείας, ψηφίστηκε για πρόεδρος στην συγκεκριμένη Ένωση και μάλιστα ομόφωνα. Αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι ότι υπέρ του Νίκου Τσάκου τάχθηκε και το πανίσχυρο λόμπυ των Νορβηγών, που είναι το αντίπαλο δέος του ελληνικού, με επικεφαλής τον μεγαλύτερο παγκοσμίως πλοιοκτήτη, Τζον Φρέντρικσεν.

Διαβάστε περισσότερα στο www.newmoney.gr 

Δείτε επίσης

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Υπό επανεξέταση οι δαπάνες της εκστρατείας υπέρ του brexit στη Βρετανία

Ένας οργανισμός που είναι αντίθετος στο Brexit κέρδισε δικαστικά το δικαίωμα να αμφισβητήσει τις δαπάνες της εκστρατείας από την ομάδα «Vote Leave» που ήταν υπέρ της βρετανικής εξόδου από την ΕΕ, στο πλαίσιο του δημοψηφίσματος για την ένταξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Ηνωμένο Βασίλειο.

 

 

 

Οι δικαστές George Leggatt και David Holgate χορήγησαν άδεια την Παρασκευή για δικαστική επανεξέταση εναντίον της εκλογικής καμπάνιας «Vote Leave», ώστε να καθοριστεί αν η οργάνωση που υποστήριξε το Brexit δαπάνησε περισσότερα στην εκστρατεία της από ό,τι επιτρέπεται από τους κανόνες της Βρετανίας.

“Είμαστε ικανοποιημένοι” διότι η απόφαση “αναδεικνύει επίμαχα σημεία της δόμησης της εκστρατείας, που πρέπει να επιλυθούν”, ανέφεραν οι δικαστές στην απόφαση.

Οι δαπάνες από τις επίσημες ομάδες που διεξάγουν εκλογικές καμπάνιες κατά τη διάρκεια δημοψηφισμάτων περιορίζονται σε 7 εκατομμύρια λίρες (9,9 εκατομμύρια δολάρια) στο Ηνωμένο Βασίλειο σύμφωνα με τους κανόνες της εκλογικής επιτροπής. Το «Good Law Project», το οποίο ανέδειξε το αίτημα για επανεξέταση, ισχυρίστηκε ότι η «Vote Leave» παραβίαζε αυτούς τους κανόνες με τη δωρεά χρημάτων σε άλλες ομάδες που δρούσαν υπέρ του Brexit για τους ίδιους σκοπούς της καμπάνιας. Το δικαστήριο θα πρέπει να αποφασίσει αν οι δωρεές της Vote Leave θα έπρεπε να έχουν χαρακτηριστεί ως “δαπάνη που πραγματοποιήθηκε”, γεγονός που θα οδηγούσε σε υπέρβαση του ορίου των δαπανών.

“Ένας βασικός λόγος πίσω από την ανακίνηση του θέματος σχετίζεται με το μέλλον και ειδικότερα με τη διασφάλιση ότι κάθε μελλοντικό δημοψήφισμα θα διεξάγεται με βάση τους υπάρχοντες κανόνες”, δήλωσε το Project Good Law στο δικαστήριο.

Δείτε επίσης

Continue Reading

Μελέτη του ΙΟΒΕ και του Χρηματιστηρίου Αθηνών

Την παρουσίαση μελέτης του ΙΟΒΕ για την χρηματοδότηση της χρηματιστηριακής αγοράς και το νέο αναπτυξιακό πρότυπο της Ελλάδος παρουσιάζουν σήμερα το απόγευμα στο Χρηματιστήριο Αθηνών, το ΙΟΒΕ, αλλά και το χρηματιστήριο Αθηνών.

 

 

 

Παρόντες, θα είναι ο υπουργός Οικονομικών κ. Ε. Τσακαλώτος, ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος κ. Γ. Στουρνάρας καθώς και ο πρόεδρος του χρηματιστηρίου Αθηνών κ. Σ. Λαζαρίδης.

Η μελέτη σύμφωνα με πληροφορίες, επικεντρώνεται στους τρόπους χρηματοδότησης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων μέσω της εναλλακτικής αγοράς, των ομολόγων, των Funds, του crowdfunding κλπ. Επειδή η ευρωπαϊκή οδηγία ορίζει νέους τρόπους χρηματοδότησης – πέραν των τραπεζών- η μελέτη φωτίζει τα νέα εργαλεία χρηματοδότησης προκειμένου οι επιχειρήσεις να βρίσκουν κεφάλαια.

Δείτε επίσης

Continue Reading

Αυτοί είναι οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές της Uber σε όλο τον κόσμο

Η αμφιλεγόμενη εταιρεία μίσθωσης αυτοκινήτων έχασε αρκετά δισεκατομμύρια τα τελευταία χρόνια την ώρα που προσπαθούσε με νύχια και με δόντια να κερδίσει περισσότερους πελάτες και να διεισδύσει σε μεγάλες αγορές.

 

 

Μόνο πέρυσι έχασε 4,5 δισ. δολ., ενώ το 2016 οι απώλειές της έφτασαν τα 2,8 δισ. δολάρια.

Η ιαπωνική εταιρεία τεχνολογίας  Softbank που έχει δαπανήσει αρκετά δισ. σε πολλές εφαρμογές μίσθωσης αυτοκινήτων, έσπασε τις διαχωριστικές γραμμές μεταξύ των φίλων και των εχθρών της Uber επενδύοντας σε αυτήν.

Παρακάτω ακολουθούν μερικοί από τους πιο σημαντικούς ανταγωνιστές της και μια σύγκριση μεταξύ τους, με στοιχεία που συνέλεξε το CB Insights. Σημειωτέον ότι η Uber αποτιμάται σε 68 δισ. δολάρια.

– Didi Chuxing, Κίνα, αποτίμηση 52 δισ. δολ.

Η Didi εξαγόρασε τις δραστηριότητες της Uber στην Κίνα, αφού προηγουμένως οι δυο τους δρούσαν ανταγωνιστικά στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου. Η Uber απέκτησε μερίδιο σχεδόν 19% της Didi.

– Ola, Ινδία, αποτίμηση 3,7 δισ. δολ.

Η Uber την ανταγωνίζεται σκληρά επενδύοντας μεγάλα ποσά στην περιοχή. Πάντως το 2017 η Softbank επένδυσε 2 δισ. δολ. στην Ola τον Οκτώβριο του 2017.

– Lyft, ΗΠΑ, αποτίμηση 11,5 δισ. δολ.
Προσφάτως η Lyft ανακοίνωσε ότι διπλασίασε τις κούρσες της το 2017, έτος κατά το οποίο η καμπάνια #DeleteUber (διαγράψτε την Uber) μετά από το ξέσπασμα πολλών διχογνωμιών γύρω από τον αμερικανικό κολοσσό. Ο CEO της Uber, Dara Khosrowshahi, παραδέχθηκε ότι πέρυσι οι ΗΠΑ είχαν γίνει μια μη κερδοφόρα αγορά εξαιτίας του ανταγωνισμού από τη  Lyft.

– Grab, Σιγκαπούρη, αποτίμηση 6 δισ. δολ.
Η Uber λέγεται ότι ετοιμάζεται να πουλήσει τουλάχιστον ένα τμήμα των δραστηριοτήτων της στη ΝΑ Ασία στην Grab, σύμφωνα με πηγές.
Η Grab ξεκίνησε στη Μαλαισία το 2012  με μόλις 10 υπαλλήλους και τώρα έχει την έδρα της στη Σιγκαπούρη με πάνω από 3.000 υπαλλήλους σε όλη την περιοχή.

– GoJek, Ινδονησία, αποτίμηση στο 1,8 δισ. δολ.


Η GoJek είναι μια γηγενής ινδονησιακή εταιρεία τεχνολογίας με έναν στόλο που περιλαμβάνει πάνω από 400.000 αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες.

Δείτε επίσης

Continue Reading

news

%d bloggers like this: