Connect with us

Πρόστιμα για τους ανελκυστήρες που δεν έχουν επιθεωρηθεί

Σαφάρι από τις αρμόδιες υπηρεσίες των Περιφερειών

Βροχή ”πέφτουν ” το τελευταίο διάστημα τα ιδιαιτέρως υψηλά πρόστιμα, από τις αρμόδιες υπηρεσίες των Περιφερειών, σε διαχειριστές και συντηρητές ανελκυστήρων για τη μη διενέργεια επιθεωρήσεων. Οι ιδιοκτήτες προσπαθούν να αποφύγουν το κόστος της επιθεώρησης και περιορίζονται μόνο στη δαπάνη της συντήρησης, ωστόσο η νομοθεσία απαγορεύει την οποιαδήποτε παρέμβαση στους ανελκυστήρες αν δεν έχει προηγηθεί η επιθεώρηση.

Η αδυναμία των ιδιοκτητών για επιθεωρήσεις του ασανσέρ, που συνδέεται με την ασφάλεια τους, είναι ένα ακόμα ενδεικτικό στοιχείο της οικονομικής πίεσης που νιώθουν χιλιάδες νοικοκυριά. Όμως, πέρα από το σημαντικό θέμα της ασφάλειας, τα πρόστιμα είναι ”τσουχτερά” ήτοι 6.000 ευρώ στο συντηρητή και 1.500 ευρώ στο διαχειριστή. Ο εντοπισμός είναι εύκολος καθώς από τα αρχεία που τηρούνται διαπιστώνεται αμέσως αν έχει γίνει και πότε επιθεώρηση του ανελκυστήρα σε οποιαδήποτε πολυκατοικία.

Ιδιοκτήτες και συντηρητές έχουν αποδυθεί σε έναν αγώνα δρόμου προκειμένου να δοθεί νέα παράταση στις επιθεωρήσεις και να μην υποχρεωθούν να καταβάλλουν αυτά τα υπέρογκα πρόστιμα. Η τελευταία προθεσμία που είχαν οι ιδιοκτήτες διαμερισμάτων για επιθεώρηση των ανελκυστήρων έχει λήξει εδώ και πολύ καιρό χωρίς, παρά τις έντονες πιέσεις που υπήρξαν, να παραταθεί έκτοτε. Επιθεώρηση σημαίνει τον περιοδικό έλεγχο, αναβάθμιση και καταχώρησης στην αρμόδια διεύθυνση των Περιφερειών όλων των υφισταμένων ανελκυστήρων της χώρας που λειτουργούν με προέγκριση εγκατάστασης και έχει συμπληρωθεί 30ετία από την εγκατάστασή τους. 400.000 περίπου ανελκυστήρες δεν έχουν επιθεωρηθεί, ούτε υπάρχουν σήμερα διαθέσιμα τα αναγκαία 3,5 δις ευρώ, για την εκτέλεση εργασιών αναβάθμισης ανελκυστήρων, από νοικοκυριά τα οποία, δυσκολεύονται να πληρώσουν ακόμη και τα κοινόχρηστα! Για το λόγο αυτό η ΠΟΜΙΔΑ είχε αποστείλει επιστολή προς τις αρμόδιες υπηρεσίες ζητώντας την παράταση των σχετικών προθεσμιών και την τροποποίηση των διαδικασιών για του υφιστάμενους ανελκυστήρες. Το όλο θέμα, το οποίο περιπλέκεται και με τη νέα διοικητική διαίρεση της χώρας, φαίνεται ότι επανεξετάζεται συνολικά, για να τεθεί εξ υπαρχής σε νέα βάση. Η ΠΟΜΙΔΑ συμμετέχει και σε όλες τις μεταγενέστερες επιτροπές που συνέστησε το Υπουργείο για τη θέσπιση ενός νέου πλαισίου συντήρησης και επιθεώρησης των ανελκυστήρων.

Από 1.1.2009 είχε τεθεί σε ισχύ Κοινή Υπουργική Απόφαση που αφορά στην εγκατάσταση, λειτουργία, συντήρηση και ασφάλεια των ανελκυστήρων, νέων και υφιστάμενων. Η ΚΥΑ ρύθμιζε, κυρίως, τους κανόνες σχετικά με τις συντηρήσεις των ανελκυστήρων, την έκδοση πιστοποιητικού περιοδικού ελέγχου και τις καταχωρήσεις τους στα μητρώα των Περιφερειακών Ενοτήτων. H KYA προέβλεπε ότι για τους παλαιούς, προ του 1999 ανελκυστήρες, ο έλεγχος ασφαλείας θα γίνεται βάσει των προδιαγραφών του χρόνου κατασκευής τους και όχι υποχρεωτικά βάσει του προτύπου των νέων ανελκυστήρων. Κατά συνέπεια δεν απαιτείται υποχρεωτική εγκατάσταση εσωτερικών θυρών ή κουρτίνας φωτοκύτταρων κλπ. σε παλαιούς ανελκυστήρες, η οποία δημιουργούσε και το τεράστιο κόστος εκσυγχρονισμού τους, ή και την αναγκαστική αντικατάσταση ολόκληρου του ανελκυστήρα.

Πότε πρέπει να γίνεται συντήρηση και πότε επιθεώρηση των ανελκυστήρων; Σύμφωνα με ότι προέβλεπε η ΚΥΑ τα διαστήματα υποχρεωτικής συντήρησης των ανελκυστήρων έχουν ως εξής:

1. Για μονοκατοικίες, κάθε δύο μήνες = 6 φορές ετησίως
2. Για πολυκατοικίες και ξενοδοχεία μέχρι 200 κλίνες, κάθε 45 ημέρες = 8 φορές ετησίως
3. Για ανελκυστήρες σε δημόσια κτίρια, για ξενοδοχεία με περισσότερες από 200 κλίνες, για νοσοκομεία και για μεγάλα κτίρια, 2 φορές το μήνα = 24 φορές ετησίως

Τα διαστήματα διενέργειας περιοδικών ελέγχων ανελκυστήρων είναι: 

1. μέχρι 6 στάσεις σε κτίρια με χρήση κατοικίας, κάθε 6 χρόνια
2. με περισσότερες από 6 στάσεις σε κτίρια με χρήση κατοικίας, κάθε 5 χρόνια
3. μέχρι 6 στάσεις σε κτίρια για επαγγελματική χρήση, κάθε 4 χρόνια
4. με περισσότερες στάσεις, σε επαγγ. κτίρια & ξενοδοχεία έως 200 κλινών κάθε 3 χρόνια
5. δημοσίων χώρων και κτιρίων, ξενοδοχείων με περισσότερες από 200 κλίνες κάθε χρόνο.

Πηγή: http://bigbusiness.g…n-epitheorithei

 

Δείτε επίσης

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Υπό επανεξέταση οι δαπάνες της εκστρατείας υπέρ του brexit στη Βρετανία

Ένας οργανισμός που είναι αντίθετος στο Brexit κέρδισε δικαστικά το δικαίωμα να αμφισβητήσει τις δαπάνες της εκστρατείας από την ομάδα «Vote Leave» που ήταν υπέρ της βρετανικής εξόδου από την ΕΕ, στο πλαίσιο του δημοψηφίσματος για την ένταξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Ηνωμένο Βασίλειο.

 

 

 

Οι δικαστές George Leggatt και David Holgate χορήγησαν άδεια την Παρασκευή για δικαστική επανεξέταση εναντίον της εκλογικής καμπάνιας «Vote Leave», ώστε να καθοριστεί αν η οργάνωση που υποστήριξε το Brexit δαπάνησε περισσότερα στην εκστρατεία της από ό,τι επιτρέπεται από τους κανόνες της Βρετανίας.

“Είμαστε ικανοποιημένοι” διότι η απόφαση “αναδεικνύει επίμαχα σημεία της δόμησης της εκστρατείας, που πρέπει να επιλυθούν”, ανέφεραν οι δικαστές στην απόφαση.

Οι δαπάνες από τις επίσημες ομάδες που διεξάγουν εκλογικές καμπάνιες κατά τη διάρκεια δημοψηφισμάτων περιορίζονται σε 7 εκατομμύρια λίρες (9,9 εκατομμύρια δολάρια) στο Ηνωμένο Βασίλειο σύμφωνα με τους κανόνες της εκλογικής επιτροπής. Το «Good Law Project», το οποίο ανέδειξε το αίτημα για επανεξέταση, ισχυρίστηκε ότι η «Vote Leave» παραβίαζε αυτούς τους κανόνες με τη δωρεά χρημάτων σε άλλες ομάδες που δρούσαν υπέρ του Brexit για τους ίδιους σκοπούς της καμπάνιας. Το δικαστήριο θα πρέπει να αποφασίσει αν οι δωρεές της Vote Leave θα έπρεπε να έχουν χαρακτηριστεί ως “δαπάνη που πραγματοποιήθηκε”, γεγονός που θα οδηγούσε σε υπέρβαση του ορίου των δαπανών.

“Ένας βασικός λόγος πίσω από την ανακίνηση του θέματος σχετίζεται με το μέλλον και ειδικότερα με τη διασφάλιση ότι κάθε μελλοντικό δημοψήφισμα θα διεξάγεται με βάση τους υπάρχοντες κανόνες”, δήλωσε το Project Good Law στο δικαστήριο.

Δείτε επίσης

Continue Reading

Μελέτη του ΙΟΒΕ και του Χρηματιστηρίου Αθηνών

Την παρουσίαση μελέτης του ΙΟΒΕ για την χρηματοδότηση της χρηματιστηριακής αγοράς και το νέο αναπτυξιακό πρότυπο της Ελλάδος παρουσιάζουν σήμερα το απόγευμα στο Χρηματιστήριο Αθηνών, το ΙΟΒΕ, αλλά και το χρηματιστήριο Αθηνών.

 

 

 

Παρόντες, θα είναι ο υπουργός Οικονομικών κ. Ε. Τσακαλώτος, ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος κ. Γ. Στουρνάρας καθώς και ο πρόεδρος του χρηματιστηρίου Αθηνών κ. Σ. Λαζαρίδης.

Η μελέτη σύμφωνα με πληροφορίες, επικεντρώνεται στους τρόπους χρηματοδότησης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων μέσω της εναλλακτικής αγοράς, των ομολόγων, των Funds, του crowdfunding κλπ. Επειδή η ευρωπαϊκή οδηγία ορίζει νέους τρόπους χρηματοδότησης – πέραν των τραπεζών- η μελέτη φωτίζει τα νέα εργαλεία χρηματοδότησης προκειμένου οι επιχειρήσεις να βρίσκουν κεφάλαια.

Δείτε επίσης

Continue Reading

Αυτοί είναι οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές της Uber σε όλο τον κόσμο

Η αμφιλεγόμενη εταιρεία μίσθωσης αυτοκινήτων έχασε αρκετά δισεκατομμύρια τα τελευταία χρόνια την ώρα που προσπαθούσε με νύχια και με δόντια να κερδίσει περισσότερους πελάτες και να διεισδύσει σε μεγάλες αγορές.

 

 

Μόνο πέρυσι έχασε 4,5 δισ. δολ., ενώ το 2016 οι απώλειές της έφτασαν τα 2,8 δισ. δολάρια.

Η ιαπωνική εταιρεία τεχνολογίας  Softbank που έχει δαπανήσει αρκετά δισ. σε πολλές εφαρμογές μίσθωσης αυτοκινήτων, έσπασε τις διαχωριστικές γραμμές μεταξύ των φίλων και των εχθρών της Uber επενδύοντας σε αυτήν.

Παρακάτω ακολουθούν μερικοί από τους πιο σημαντικούς ανταγωνιστές της και μια σύγκριση μεταξύ τους, με στοιχεία που συνέλεξε το CB Insights. Σημειωτέον ότι η Uber αποτιμάται σε 68 δισ. δολάρια.

– Didi Chuxing, Κίνα, αποτίμηση 52 δισ. δολ.

Η Didi εξαγόρασε τις δραστηριότητες της Uber στην Κίνα, αφού προηγουμένως οι δυο τους δρούσαν ανταγωνιστικά στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου. Η Uber απέκτησε μερίδιο σχεδόν 19% της Didi.

– Ola, Ινδία, αποτίμηση 3,7 δισ. δολ.

Η Uber την ανταγωνίζεται σκληρά επενδύοντας μεγάλα ποσά στην περιοχή. Πάντως το 2017 η Softbank επένδυσε 2 δισ. δολ. στην Ola τον Οκτώβριο του 2017.

– Lyft, ΗΠΑ, αποτίμηση 11,5 δισ. δολ.
Προσφάτως η Lyft ανακοίνωσε ότι διπλασίασε τις κούρσες της το 2017, έτος κατά το οποίο η καμπάνια #DeleteUber (διαγράψτε την Uber) μετά από το ξέσπασμα πολλών διχογνωμιών γύρω από τον αμερικανικό κολοσσό. Ο CEO της Uber, Dara Khosrowshahi, παραδέχθηκε ότι πέρυσι οι ΗΠΑ είχαν γίνει μια μη κερδοφόρα αγορά εξαιτίας του ανταγωνισμού από τη  Lyft.

– Grab, Σιγκαπούρη, αποτίμηση 6 δισ. δολ.
Η Uber λέγεται ότι ετοιμάζεται να πουλήσει τουλάχιστον ένα τμήμα των δραστηριοτήτων της στη ΝΑ Ασία στην Grab, σύμφωνα με πηγές.
Η Grab ξεκίνησε στη Μαλαισία το 2012  με μόλις 10 υπαλλήλους και τώρα έχει την έδρα της στη Σιγκαπούρη με πάνω από 3.000 υπαλλήλους σε όλη την περιοχή.

– GoJek, Ινδονησία, αποτίμηση στο 1,8 δισ. δολ.


Η GoJek είναι μια γηγενής ινδονησιακή εταιρεία τεχνολογίας με έναν στόλο που περιλαμβάνει πάνω από 400.000 αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες.

Δείτε επίσης

Continue Reading

news

%d bloggers like this: